بیش از ۸ هزار دانش آموز و دانشجو زیرپوشش کمیته امداد قزوین هستند

قلی پور گفت: در حال حاضر ۸ هزار و ۳۱۳ نفر دانش آموز و ۴۱۶ نفر دانشجو زیرپوشش کمیته امداد استان قزوین هستند که هر ساله به این دانشجویان شهریه پرداخت می شود و ۷۰ تا ۸۰ درصد شهریه آنها را تأمین می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حسین قلی پور» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۸ خرداد) در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: حوزه معاونت فرهنگی کمیته امداد در بحث توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده های زیرپوشش، فعالیت های گسترده ای دارد که این فعالیت ها در ۶ سرفصل کلی و ۳۵ ریز برنامه اجرا می شود.

 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: از جمله این فعالیت ها شامل ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان، دانشجوان و طلاب، اعزام خانواده های زیرپوشش به اردوهای زیارتی و آموزشی و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان است.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۸ هزار و ۳۱۳ نفر دانش آموز و ۴۱۶ نفر دانشجو زیرپوشش کمیته امداد استان قزوین هستند که هر ساله به این دانشجویان شهریه پرداخت می شود و ۷۰ تا ۸۰ درصد شهریه آنها را تأمین می کنیم.

 

قلی پور تأکید کرد: در خصوص دانش آموزان هم هزینه تحصیلی آنها را پرداخت می کنیم که در سال گذشته برای هزینه تحصیلی دانش آموزان ۵ میلیارد ریال و برای شهریه دانشجویان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

 

وی توضیح داد: یکی دیگر از فعالیت های ما ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان و دانشجویان در فصل تابستان است که برای این منظور از ظرفیت سایر مراکز فرهنگی نظیر کانون های فرهنگی آموزش و پرورش در قالب تفاهم نامه استفاده می کنیم.

 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قزوین خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از ظرفیت مجموعه های مذکور استفاده کرده و به ۲ هزار و ۳۷۵ نفر از دانش آموزان خدمات ارائه شد.

 

وی یادآور شد: پشتیبانی از دانش آموزان کنکوری زیرپوشش کمیته امداد از دیگر اقدامات ماست که در این خصوص از ظرفیت موسسات آموزشی استفاده می کنیم که در سال جاری ۲۴۵ نفر از دانش آموزان زیرپوشش کمیته امداد استان کنکور می دهند.

کد خبر 1180228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha