نمایشگاه کتاب همچنان نیازمند نظم بیشتر است

رمضانی گفت: انتخاب کشور قطر به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب برای این بود که بسترسازی انتقال ظرفیت های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در حاشیه جام جهانی فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری شبستان، علی رمضانی امروز یکشنبه 8 خرداد در نشست خبری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: در این نمایشگاه قرار شد که برخی اتفاقات به صورت متمایز رقم بخورد. انتخاب کشور قطر به عنوان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه برای این بود که بسترسازی انتقال ظرفیت های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در حاشیه جام جهانی فراهم کنیم. در این راستا گفت و گوهایی بین مسئولان قطر و ایران از جمله وزیر فرهنگ هر دو کشور صورت گرفت. قرار شد بخشی از میهمانان جام جهانی در کیش مستقر شوند. گفت و گوهای اولیه برای برگزاری نمایشگاه های کتاب در بخش تخصصی و عمومی در جزیره کیش صورت گرفت.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه فرآیند رسیدن بسته های کتاب به دست مردم هنوز تمام نشده است، عنوان کرد: هم اکنون بخشی از بسته های خرید مجازی مردم باقی مانده است و پستچی ها به عنوان پیام آوران یار مهربان در حال رساندن این بسته ها به مردمی هستند که از بخش مجازی نمایشگاه کتاب خریدند. احتمالا در این دوره بسته ها خیلی بهتر به دست مردم می رسد البته در مجموع 800 هزار بسته ممکن است برخی از بسته ها دچار اشکالاتی شوند.

 

قائم مقام سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد: اتفاق دیگری که پی گیری شد، این بود که مسئله کتاب در نمایشگاه تقدم داشته باشد بر هر موضوع دیگری یعنی رنگ قالب نمایشگاه کتاب باشد. در حوزه تبلیغات در نمایشگاه دقت شد که نمایشگاه از مسایل دیگر پوشانده نشود؛ بر این اساس شاهد یک آراستگی در حوزه تبلیغات در نمایشگاه کتاب بودیم. در سالن ها تلاش شد که غرفه ها را فقط به ناشران اختصاص دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه 70 دستگاه در برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب مشارکت داشتند، افزود: اتفاق دیگری که شاخص گذاری کردیم، این بود که مسئولان نمایشگاه از ریاست نمایشگاه تا مدیران کمیته ها در دسترس برگزارکنندگان نمایشگاه باشند و پاسخگو و پی گیر باشند. نمایشگاه کتاب همچنان نظم بیشتری در راه اندازی و تمام عوامل مشارکت کننده می خواهد، نظم بیشتر نیازمند همکاری تمام دستگاه ها است. نمایشگاه کتاب می تواند در این حوزه الگو باشد که منظم تر و دقیق تر برنامه هایش به عرصه اجرا برسد.

 

رمضانی خاطرنشان کرد: همچنان میزان استقبال مردم از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نشان داد که چنانکه بتوانیم برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و زیرساخت دسترسی مردم به کتاب فراهم شود، سهم فرهنگ در سبد خانوار محفوظ است هرچند در تکانه های اقتصادی ممکن است دچار تنش شود.

کد خبر 1180255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha