نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در آستارا برپا شد

نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بندر آستارا برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی امروز (یکشنبه، ۸ خرداد) با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه، مسئولان محلی و اصحاب فرهنگ و هنر در محل باغ ملی گشایش یافت.

 

این نمایشگاه که به مناسبت بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برپا شده، دارای ۱۵ غرفه است.

 

در غرفه‌های نمایشگاه محصولاتی همچون کتاب، تمثال‌ شخصیت‌های ملی، خوشنویسی روی سفال، گلیم، ظروف چوبی و ... به معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

 

بخش عمده نمایشگاه را غرفه‌های مربوط به کتاب به خود اختصاص داده و برپایی غرفه «کتابت را بچین» و «نردبان کتاب جلوه خاصی» به نمایشگاه بخشیده است.

 

مسابقه نقاشی، قصه‌گویی، تئاتر خیابانی، نشست کتابخوان، خاطره‌گویی از حماسه فتح خرمشهر و اجرای سرود سلام فرمانده از برنامه‌هایی هستند که در کنار برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی اجرا می‌شوند.

 

در بخشی از نمایشگاه همچنین به همت جمعیت مبارزه با دخانیات دفتر نمایندگی آستارا نمایشگاهی از مضرات استفاده از مواد دخانی برپا شده که خطرات استفاده و آسیب‌های ناشی از مواد دخانی را به جوانان و خانواده‌ها گوشزد می‌کند.

 

نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی از امروز به مدت چهار روز دایر است و علاقمندان می‌توانند از ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر از نمایشگاه بازدید کنند.

 

گفتنی است، نمایشگاه مذکور به همت بسیج هنرمندان و با مشارکت شهرداری، سپاه ناحیه، اداره کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا برپا شده است.

کد خبر 1180372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha