۲ وقف جدید در شهرستان سربیشه ثبت شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه گفت: از ابتدای سال تاکنون تنها ۲ وقف جدید به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان در شهرستان سربیشه ثبت شده است و در حال حاضر ۸۸۹ موقوفه در این شهرستان وجود دارد.

«حسن عطایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: وقف سنتی حسنه است که می تواند به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیازمند جامعه بسیار کمک کند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه با اشاره به ثبت موقوفات جدید طی سال جاری در این شهرستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲ وقف جدید در بشرویه ثبت شده است و ارزش ریالی موقوفات تقریباً ۲۵۰ میلیون تومان است.

 

وی در ادامه بیان کرد: این موقوفات شامل ۶ دانگ یک باب منزل مسکونی واقع در روستای چنشت به متراژ ۱۰۰ مترمربع به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون تومان جهت هزینه های عزاداری اهل بیت علیهم السلام و هزینه های مراسم فرهنگی روستای چنشت است.

 

عطایی ادامه داد: موقوفه دیگر شامل یک قطعه زمین کشاورزی دارای درخت به متراژ ۱۰۰ متر مربع و ارزش ۸۰ میلیون تومان جهت هزینه های فرهنگی و عمرانی امامزادگان علوی (ع) روستای چنشت وقف شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه با بیان اینکه در مجموع ۸۸۹ موقوفه در شهرستان سربیشه ثبت شده است، افزود: بیشترین نیت موقوفات شهرستان سربیشه مربوط به عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است.

 

وی با بیان اینکه شهرستان سربیشه نیازمند ثبت موقوفات جدید در ۹ بخش است، گفت: مهم ترین نیازهای شهرستان سربیشه در ۹ بخش کمک به اشتغال جوانان محروم و بی بضاعت، کمک به فقرا و درمان بیماران نیازمند، تهیه جهیزیه دختران نیازمند، کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، برگزاری مراسم ولادت چهارده معصوم (ع)، مراسم نیمه شعبان و مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه، کمک به حوزه علمیه و کمک به تامین مسکن جوانان نیازمند است.

کد خبر 1180440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha