وجود بیش از ۷۰ آببندان غیرمجاز در گلستان/ دستور دادستان برای تخریب و پاکسازی مسیر رودخانه‌ها

حسینی گفت: بیش از ۷۰ آببندان غیرمجاز در استان گلستان وجود دارد که ظرفیت آنها ۵ تا ۶ میلیون مترمکعب است.

«سیدمحسن حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: ۸۰‌ سد مخزنی کوچک در استان گلستان داریم که در راستای فعالیت ها و ماموریت های وزارت نیرو است.

 

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: همچنین ۴۱۴ قطعه آببندان دیگر در استان وجود دارد که توسط مردم احداث شده است که مجوزهای آن را طبق ضوابط و مقررات از آب منطقه‌ای دریافت کردند.

 

وی افزود: بنابراین حدود ۵۰۰ قطعه آببندان مجاز در استان داریم که ۲۰۰ تا ۲۴۰ میلیون مترمکعب آب را برای مصارف کشاورزی و پرورش ماهی و غیره ذخیره می کنند.

 

حسینی همچنین اعلام کرد: بیش از ۷۰ قطعه آببندان غیرمجاز به ویژه در بالادست سد وشمگیر وجود دارد که مساحت آنها ۲۸۰ هکتار است و ظرفیت ذخیره ۵ تا ۶ میلیون مترمکعب آب را دارد.

 

وی اظهارکرد: در سال های گذشته نیز آب منطقه ای پیگیر تخریب این آببندان های غیرمجاز بود اما بنا به برخی ملاحظات از سوی دستگاه های دیگر، اجازه ابن کار داده نشد. اکنون با ورود استاندار و دادستان و دستوری که برای برخورد با آببندان های غیرمجاز دادند کار تسهیل شده است.

 

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: دادستانی دستور تخریب آببندان های غیرمجاز و پاکسازی مسیر رودخانه ها را داده است؛ با توجه به اینکه در این آببندان ها پرورش ماهی در حال انجام است تصمیم براین شد تا پس از صید ماهی یعنی پاییز امسال برای تخریب این آببندان ها اقدام شود.

 

 

کد خبر 1180442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha