مقوله فرهنگ در اندیشه امام راحل مفهوم عمیق و گسترده ای دارد

حجت الاسلام حسینی نسب بر ضرورت با تبیین فرهنگ در اندیشه امام خمینی (ره) تاکید کرد و گفت: مقوله فرهنگ در اندیشه امام خمینی (ره)، مفهوم بسیار گسترده و عمیقی دارد که شامل همه رفتارها و نگرش ها می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه سلطانیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر با موضوع بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با تاکید بر تشکیلات منظم جلسات شورا و ستاد، با تبیین فرهنگ در اندیشه امام خمینی ره گفت: مقوله فرهنگ در اندیشه امام خمینی ره، مفهوم بسیار گسترده و عمیقی دارد که شامل همه رفتارها و نگرش ها می شود.

 

حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب با بیان اینکه فرهنگ در فرمایشات امام ره، کارخانه آدم سازی، سایه ای از نبوت و مبدا همه خوشبختیها و بدبختی هاست، گفت: راه اصلاح یک ملت، اصلاح فرهنگ ملت آن است.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سلطانیه با بیان اینکه با توجه به اندیشه امام، فرهنگ فقط به معنای آداب و رسوم نیست بلکه همه رفتارها و نگرش را شامل می شود، افزود: اصلاح الگوی مصرف، مساله ازدواج و جهیزیه، مراسم های مجالس ختم و ترحیم، فرزندآوری و جمعیت، حجاب و پوشش و دوخت و طراحی لباس از مقوله فرهنگ هستند.

 

امام جمعه و رئیس فرهنگ عمومی شهرستان سلطانیه ادامه داد: آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد و طلاق، فرهنگ تعاون و همکاری در مسائل مختلف، اشتغال و کارآفرینی، اعتلای مساجد از دیگر مسائل مربوط به فرهنگ است.

 

حسینی نسب به گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی ره اشاره کرد و با بیان اینکه ۱۴ و ۱۵ خرداد از ایام بسیار مهم و حساس تاریخ انقلاب است و ۱۵ خرداد سال ۴۲ آغاز مبارزات انقلاب و ۱۴ خرداد سال ۶۸ ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری است، گفت: حقیقتا انتخاب مقام معظم رهبری خلاء امام راحل را جبران و موجب تسکین قلوب امت داغدار و مایع یأس دشمنان شد.

 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه مقام معظم رهبری ۳۳ سال است که شخصیت امام را تبیین می کند، افزود: تبیین شخصیت امام و مقام معظم رهبری در جامعه ضروری است.

 

امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سلطانیه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه الهی وظیفه همگان است.

 

در ابتدای این جلسه نیز اعضای جلسه به بیان نقطه نظرات و ارائه موضوعات پیشنهادی برای جلسات بعدی شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر دادند.

کد خبر 1180449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha