گردهمایی «حلف الفضول» در اردبیل برگزار شد

گردهمایی «حلف الفضول» با حضور گروه های جهادی مطالبه گر شامگاه ۸ خردادماه در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، گردهمایی «حلف الفضول» با حضور دبیر و قائم مقام ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور و جمعی از گروه های جهادی مطالبه گر استان شامگاه ۸ خردادماه در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

 

در این همایش حجت الاسلام «سید ابراهیم میر عباس زاده» گفت: 150 گروه مطالبه گر جهادی در استان اردبیل ساماندهی شده اند که مهمترین وظیفه آنها احقاق حقوق مردم در دستگاه های اجرایی خواهند بود.

 

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل تصریح کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک تاکید قرآنی و الهی است و باید جهادگران در راستای عمل به این فریضه اقدام کنند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: اصلی ترین برنامه های جهادگران امر به معروف و نهی از منکر همزمان با هفته حجاب و عفاف افزایش خواهد یافت و اجرای این فریضه در تمامی ادارات و نهادهای دولتی جزو الزامات خواهد بود.

 

حجت الاسلام میر عباس زاده عنوان کرد: نتیجه اصولی امر به معروف و نهی از منکر موجب مطالبه گری حقیقی و آبادانی خواهد شد و اگر تعلی در اجرای این فریضه بوده به خاطر کوتاهی و عدم آشنایی نسبت به انجام صحیح این فریضه است.

 

«سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی» دبیر و قائم مقام ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این برنامه به ارائه دیدگاه در خصوص قوانین موجود کشور و عمل به تفاسیر قرآن کریم در بحث امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.

 

پیمان «حلف الفضول» بیست سال پیش از بعثت پیامبر در بین اقوام قریش صورت گرفت و علت شکل‌گیری پیمان جوانمردان، واکنش در برابر ظلم و ستم بود و امروز با برپایی این پیمان در استان تلاش می شود تا نسبت به کسانی که مورد ظلم و ستم قرار می گیرند واکنش نشان داده شود و مطالبات آنها توسط گروه های جهادی پیگیری شود.

کد خبر 1180470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha