واکنش کشورهای خاورمیانه به حملات صهیونیست ها به مسجدالاقصی

به دنبال حمله بیش از دو هزار صهیونیست اشغالگر به مسجدالاقصی، وزرای امور خارجه قطر، اردن و ایران در بیانیه ای این حمله را محکوم کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام:  دو هزار و 600 شهرک نشین و در میان آن «ایتمار بن غفیر، تندروی یهودی روز یکشنبه از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی حمله کردند و این حمله با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

 

نظامیان صهیونیستی مصلای قبلی را بستند و نمازگزاران و معتکفین را در مسجد محاصره کرده و 10 جوان فلسطینی را در باب السلسله بازداشت کردند.

 

در همین راستا، درگیری هایی میان فلسطینیان و صهیونیست ها در گرفت و 24 فلسطینی زخمی شدند.

 

جمعیت هلال احمر فلسطین در قدس گزارش داد: 24 نفر از کادر هلال احمر به ضرب گلوله های پلاستیکی صهیونیست ها زخمی شدند و نظامیان صهیونیستی با گاز فلفل بخ صهیونیست ها حمله کردند.

 

همچنین 20 جوان فلسطینی در اطراف منطقه باب العامود و در داخل مناطق قدیمی قدس و مسجدالاقصی توسط نظامیان صهیونیستی بازداشت شدند.

 

صدها شهرک نشین نیز در قالب گروه های مختلف از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی حمله کرده و در بخش های مختلف آن گردش کردند.

 

شماری از شهرک نشینان اشغالگر در اقدامی تحریک آمیز و بی سابقه، در داخل مسجد الاقصی سجده موسوم به سجده حماسی را بجای آوردند.

 

بسیاری از اشغالگران اسرائیلی هم با پرچم رژیم صهیونیستی وارد مسجد الاقصی شدند.

 

واکنش اردن نسبت به حمله صهیونیست ها به مسجدالاقصی

 

 

در همین راستا، وزارت امور خارجه اردن در بیانیه ای حمله تندروهای یهودی و عضو کنست به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

 

هیثم ابوالفول، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن نسبت به وضعیت نفرت انگیز در مسجدالاقصی با حضور افراط گرایان یهود هشدار داد.

 

وی گفت: مسجدالاقصی مکان عبادی مسلمانان است و اداره اوقاف اسلامی و اردن مقام قانونی و ناظر رسمی بر امور مسجدالاقصی هستند.

 

این مسئول اردنی در ادامه از مقامات صهیونیستی خواست دست از این اقدامات شوم خود بردارد و به حقوق فلسطینیان و اماکن مقدسه به ویژه مسجدالاقصی احترام بگذارد.

 

واکنش قطر نسبت به حمله صهیونیست ها به مسجدالاقصی

 

دولت قطر نیز در بیانیه ای با شدید ترنی لحن حمله شهرک نشینان به مسجدالاقصی را که تحت حمایت نظامیان صهیونیستی صورت می گیرد، محکوم کرد.

 

قطر این اقدام صهیونیست ها را هتک حرمت آشکار به قوانین بین المللی دانست و گفت: این اقدام امتداد تلاش صهیونیست ها برای تغییر ایجاد کردن در وضعیت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی است.

 

وزارت امور خارجه قطر همچنین نسبت به استمرار هتک حرمت صهیونیست ها هشدار داد و گفت: جامعه بین الملل باید وارد عمل بشود و مسئولیت اخلاقی و قانونی خود را در برابر مسئله فلسطین بپذیرد.

 

وزارت امور خارجه قطر بر موضع ثابت قطر در برابر فلسطینیان تاکید کرد.

 

 

واکنش ایران نسبت به حمله صهیونیست ها به مسجدالاقصی

 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هتک حرمت مسجدالاقصی را محکوم کرد و نسبت به ماجراجویی‌های جدید و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها هشدار داد.

 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه یکشنبه هشتم خرداد ماه، هتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌های نژادپرست و حمله اشغالگران قدس به مردم و مدافعان قبله اول مسلمانان را به شدت محکوم و تاکید کرد: بیت‌المقدس یکپارچه پایتخت همیشگی فلسطین، من البحر الی النهر است.

کد خبر 1180488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha