ترانزیت بیش از ۱۰۲ هزار تن کالا از گیلان

مرادی از ترانزیت بیش از ۱۰۲ هزار تن کالا در ۲ ماه گذشته از گیلان خبرداد و گفت: سیب زمینی عمده‌ترین کالاهای ترانزیت شده طی این مدت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « فریبرز مرادی» امروز ( دوشنبه، ۹ خرداد ) در جمع خبرنگاران با اشاره به ترانزیت کالا در گیلان اظهار کرد: طی دو ماهه نخست امسال ۱۰۲ هزار و ۳۳۱تن کالا از گیلان ترانزیت شد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه از این مجموع ۹۷ هزار و ۵۳۵ تن از مرز آستارا و چهار هزار و ۷۷۶ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است گفت: طی این مدت ۶۲ هزار و ۳۰۹ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و بیش از ۴۰ هزار تن کالا از استان خارج شد.

 

وی اذعان کرد: ۳۳۶درصد ترانزیت ورودی و ۹۹ درصد ترانزیت خروجی نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.‌

 

مرادی با بیان اینکه سیب زمینی عمده‌ترین کالاهای ترانزیت شده طی این مدت بود اذعان کرد: در این مدت ۲۹ هزار و ۴۳۷ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.‌

 

وی با اعلام اینکه  میوه و تره بار نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در اردیبهشت امسال بود اضافه کرد: طی این مدت همچنین بالغ بر ۱۸۵ هزار تن کالا از این مرز صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

 

مرادی در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه ۳۳۳ دستگاه کامیون از مرز آستارا افزود: هشت هزار و ۹۶۳دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد و ۱۱هزار و ۶۶۴ دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج شده‌اند.

 

گفتنی است، چهار شرکت حمل و نقل بین المللی کالا، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۷۰ نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا درحال حاضر در استان گیلان مشغول فعالیت هستند.‌

کد خبر 1180490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha