۳۳ محموله چوب و زغال تاغ در شاهرود کشف شد

مرادی حقیقی با بیان اینکه سال گذشته ۳۳ محموله چوب و زغال تاغ در شاهرود کشف شده است، گفت: اکثر این موارد خودروهای عبوری و کشف شده از پاسگاه شهید نوری شاهرود هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «جعفر مرادی حقیقی» ضمن بیان اینکه سال گذشته ۳۳ مورد چوب و زغال تاغ در شاهرود کشف شده است، گفت: این مهم را مدیون کارکنان خوب پاسگاه شهید نوری شاهرود هستیم که با درایت خود اجازه عبور خودروهای قاچاقچیان و مافیای چوب و زغال را نمی‌دهد.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ تن چوب تاغ و ۹ تن زغال در حوزه این شهرستان شناسایی و کشف و خودروی متخلفان توسط عوامل انتظامی توقیف شده است، اظهارداشت: متأسفانه باید گفت که قطع درختان با ارزش تاغ می‌تواند لطمه جبران ناپذیر از جمله بروز ریزگردها را به دنبال داشته و باعث آسیب به زیرساخت‌ها شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه کاشت درختان تاغ و گز در این شهرستان خوب کار شده است، ابراز داشت: اما عده‌ای سو جو بلای جان این تاغ ها شدند که این اقدام آنها تخلف و خلاف قانون محسوب می‌شود.

 

مرادی حقیقی ضمن بیان اینکه همین گرد و غباری که امروز شاهد آن هستیم اثراتش به شاهرود نیز رسیده است، تصریح کرد: یکی از دلایل بروز ریزگردها از بین رفتن درختان تاغ است که امیدواریم با اقدامات ترویجی از طریق صدا سیما، فرستادن پیامک، رسانه‌ها و حضور نیروها این موارد به حداقل برسد.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان تصریح کرد: به ازای هر هکتار کاشت درخت تاغ در مرحله ابتدایی هشت تا ۹ میلیون تومان به قیمت اکنون هزینه کاشت خواهد داشت که در دراز مدت برای نگهداری آن نیازمند ۲۰ میلیون تومان هستیم لذا منابع طبیعی برای حفظ این درختان تلاش بسیاری می‌کند که نگهداری آن عزم عمومی را نیز می‌طلبد.

کد خبر 1180495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha