مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در کرمان برگزار می شود

انجم شعاع با اعلام برنامه های سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در کرمان؛ گفت: رفع مشکلات جامعه در گرو بازگشت به اهداف و آرمان های امام راحل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسین انجم شعاع، دوشنبه(۹ خرداد) در نشست خبری سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره) گفت: امام یک شخصیت اسطوره ای است که از یک کشور سرسپرده یک امت واحده ساخت و بزرگترین انقلاب قرن را ایجاد کرد و این شخصیت یک محبوبیت به دست بیاورد.

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان به اشاره به اینکه وقتی امام در سال ۵۷ وارد کشور شد میلیون ها نفر به استقبال ایشان رفتند و صدها هزار نفر در راه آرمان ها و ارزش های امام جان شان را تقدیم کردند؛ افزود: ملت پای آرمان های امام ایستاد و هر چه داشتند پای آن هزینه کردند.

 

 

 

وی با بیان اینکه پس از ائمه معصوم، شخصیتی مانند امام خمینی(ره) با آن همه ابعاد وجودی یافت نمی شود؛ اظهار کرد: اگر بخواهیم الگویی به جهانیان معرفی کنیم هیچ شخصیتی بالاتر از امام نداریم لذا همه اعم از مردم و مسئولین و رسانه ها وظیفه دارند نسبت به امام راحل اَدای دین و انجام وظیفه بکنند تا جامعه را با شخصیت امام آشنا کنیم.

 

 

 

انجم شعاع یکی از ابعاد شخصیتی امام راحل را "عبودیت و بندگی"  خدا دانست و گفت: امام، بندگی خدا را آنگونه که خدا خواسته بود انجام می داد زیرا عبودیت بالاترین مقامی است که یک انسان می تواند به آن برسد و همین باعث عزت و شوکت و محبوبیت امام شد.

 

 

 

وی "توکل" را ویژگی دیگر امام عنوان و بیان کرد: ایشان از همان روز اول حرکت در سال ۴۲ به خداوند توکل کرد در حالیکه خیلی ها باور نمی کردند حرکت امام به نتیجه ای برسد و اگر امام ایستاد و به نتیجه رسید برای توکل به خدا بود.

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان همچنین به " امیدواری" امام راحل اشاره و بیان کرد: امام خامنه ای نقل کردند در حوادث وحشتناک که خیلی ها ناامید می شدند به خود امام پناه می برند و امام با توکل خود آنان را امیدوار می کردند.

 


 

وی ادامه داد: ویژگی های دیگر امام این بود که ایشان اهل "دعا و توسل" و "همت بلند" بود و آرمان های بزرگ همت بلند نیاز دارد که امام از روز اول این همت را داشت و در بُعد داخلی و خارجی روی آرمان ها اهل سازش و مسامحه نبودند و با مستکبرین سازش نمی کرد.

 

 

 

انجم شعاع به " مردم داری" امام راحل اشاره و تصریح کرد: امام روی مردم خیلی حساب باز می کردند و به مردم اهمیت می دادند.

 

 

 

وی بسیاری از مشکلات را به دلیل فاصله گرفتن از راه و زندگی امام و رفع این مشکلات را بازگشت به اهداف و آرمان های امام دانست و گفت: همه باید تلاش کنیم تا هم امام را خوب معرفی و هم تشویق به سیره و زندگی امام شود و سالگرد امام فرصتی برای این امر است تا امام را همانگونه که زندگی کرد به مردم معرفی کنیم.

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خبر داد و با بیان اینکه برنامه های بسیار باشکوه و برنامه های میدانی و فضای مجازی انجام خواهد شد؛ افزود: مراسم محوری ۱۴ خرداد ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار می شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم در مساجد در شب و شام ارتحال امام از دیگر برنامه های پیش بینی شده است؛ گفت: پیشنهاد شده تا تندیس امام راحل در همه مکان های نامگذاری شده به نام امام ایشان در شهر کرمان نصب و در سال آینده رونمایی شود.

 

 

 

انجم شعاع به برگزاری مراسم در فرهنگسراها، ادارات، بقاع متبرکه و...محفل انس با قرآن، تعزیه خوانی، رکاب زنی دوچرخه سواران از گلزار شهدای کرمان تا حرم امام راحل که از سوم خرداد آغاز شده، مسابقه ساخت کلیپ یک دقیقه ای، تولید محتوا و عکس نوشت و کلیپ برای فضای مجازی هم اشاره کرد.

 

 

 

وی با اشاره به ۱۴ خرداد، سالروز شروع زعامت مقام معظم رهبری؛ تصریح کرد: معظم له با تدبیر و صلابت و شجاعت و با وجود همه توطئه ها علیه نظام اما کشور را به خوبی پیش بردند.

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در پایان با اشاره به سالروز قیام ۱۵ خرداد، آن را از روزهای مهم در تاریخ انقلاب و کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: در مسیر و راه امام و آرمان هایی که مشخص کردند گام برداریم.

کد خبر 1180524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha