رتبه بندی فرهنگیان باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی بر تسریع در روند تعیین تکلیف رتبه بندی فرهنگیان تأکید کرد و گفت: این اقدام باید هرچه زودتر به نتیجه برسد تا فرهنگیان حلاوت آن را بچشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «امان الله حسین پور» رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی ظهر امروز دوشنبه (9 خرداد) در نشست شورای اداری خراسان شمالی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اولین گام وزارت آموزش و پرورش را بالا بردن سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور اعلام کرد.

 

نماینده مردم شهرستان اسفراین در خانه ملت تصریح کرد: هرچند امسال بودجه آموزش و پرورش 46 درصد رشد داشته اما کافی نیست و باید استمرار داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده 50 درصد دانش آموزان باید به سمت  مراکز فنی و حرفه ای سوق داده شوند، این رقم در استان را 35 درصد اعلام کرد و گفت: امکاناتی که برای هنرستان ها تعریف شده، بسیار ضعیف است که باید توسعه یابد.

 

حسین پور، بر تسریع در روند تعیین تکلیف رتبه بندی فرهنگیان هم تأکید کرد و افزود: حضور معلمان در شهرهای محل سکونت خود و عدم جابه جایی معلمان از شهری به شهر دیگر هم از جمله مسائلی است که باید تدبیر شود.

 

«محمد وحیدی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم به بحث جمعیت بالای دانش آموزان روستایی در این استان اشاره کرد و گفت: این مهم می طلبد تا برای رفع شکاف آموزشی، توجه ویژه ای به این منطقه شود.

 

نماینده مردم خراسان شمالی در خانه ملت بر ضرورت توجه به جذب نیروی انسانی و توجه به زیرساخت های آموزشی تأکید ویژه کرد و گفت: پیشنهاد میکنم برای حضور معنادار معلمان در مناطق مرزی، معلم‌سرا در کنار مدارس ایجاد شود.

 

«محمد پاکمهر» دیگر نماینده مردم خراسان شمالی در خانه ملت هم با بیان اینکه تنظیم آیین نامه رتبه بندی معلمان باید هر چه سریع تر انجام شود، گفت: کیفیت آموزش در دو سال اخیر تغییر یافته که این موضوع نیازمند برنامه ریزی دقیق است و همچنین تکلیف نیروهای نهضتی آموزش و پرورش باید سریع تر مشخص و قانونی در این خصوص تصویب شود.

 

کد خبر 1180568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha