رعایت اصول فنی ساختمان در اولویت بنیاد مسکن فارس قرار دارد

زمانی گفت: بنیاد مسکن فارس رعایت این اصول فنی را در اولویت قرار داده و اجرای بهینه ساختمان منطبق با اصول فنی را فدای سرعت نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (دوشنبه 9 خرداد) در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: نظارت هایی که بر حسن اجرای طرح های مسکن ملی در استان فارس انجام می شوند، سختگیرانه و بدون اغماض هستند و از تمام ظرفیت های قانونی برای نظارت بهینه و حسن انجام کار در طرح های مسکن ملی در استان استفاده می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به حادثه ریزش ساختمان «متروپل» آبادان افزود: بی توجهی به اصول فنی ساختمان منجر به وقوع چنین حوادثی می شود و بنیاد مسکن فارس رعایت این اصول فنی را در اولویت قرار داده و اجرای بهینه ساختمان منطبق با اصول فنی را فدای سرعت نمی کند.

وی اضافه کرد: نهضت ملی مسکن در استان، فرصتی برای خانه دار شدن طیف وسیعی از جمعیت فارس است و برای اجرای این طرح ملی از مهندسان  توانمند و باتجربه در قالب تیم‌ های نظارتی استفاده می شود و ناظران این طرح به صورت مستمر ضمن بازدید از روند اجرای پروژه‌ ها، نواقص احتمالی را  اطلاع می دهند.

زمانی تصریح کرد: رعایت مقررات ملی ساختمان برای ایمنی، بهداشت، سلامت، صرفه اقتصادی و مصرف بهینه انرژی در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آورده شده و رعایت مباحث ۲۲ گانه آن برای تمام دست اندرکاران ساختمان یک اصل ضروری است.

وی ادامه داد: از شهرداری ها خواستار مشارکت بیشتر در صدور پروانه های ساختمان در طرح نهضت ملی مسکن هستیم زیرا موجب پیشبرد طرح در زمان و موعد مقرر می شود.

زمانی با اشاره به استقبال شهرهای جنوبی فارس از نهضت ملی مسکن بیان کرد: از سال  82 تاکنون پنج هزار و 290 واحد از واحدهای مسکن محرومین در شهرهای مختلف فارس ساخته شده و امسال نیز یک هزار و 211 واحد مسکن محرومین در شهرستان های شیراز، لارستان، داراب، نی ‌ریز، فسا و ... با نظارت دقیق کارشناسان و ناظران فعال شده است.

وی ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن در ادامه طرح اقدام ملی مسکن اما به شکل قانونمند‌تر با منابع و اعتبارات شفاف ‌تر در 122 شهر فارس اجرا می ‌شود و تاکنون 119 شهر آن رسمیت پیدا کرده و در حال حاضر در 105 شهر در حوزه راه و شهرسازی فارس و لارستان فعالیت داریم.

زمانی اضافه کرد: در تمامی شهرستان ‌های استان یک تا چهار دفتر پیشخوان برای نهایی شدن درخواست متقاضیان فعال شده و از 51 هزار متقاضی پالایش شده تنها 14 هزار متقاضی مراجعه کرده‌ اند.

وی اعلام کرد: تاکنون برای پنج هزار و 515 واحد مسکونی در این طرح، زمین تامین و به بنیاد مسکن تحویل داده شده و حدود یک هزار و 200 واحد نیز پروانه ساختمانی اخذ کرده ‌اند.

کد خبر 1180603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha