ایجاد راه های دسترسی به حرمین مطهر (ع) از اولویت های اصلی شورای اسلامی شهر شیراز است

اسکندری گفت: ایجاد راه های دسترسی به حرمین مطهر (ع) از اولویت های اصلی شورای اسلامی شهر شیراز است و دسترسی از ضلع شمالی اکنون به این حرم ها وجود دارد اما در ضلع جنوبی چنین دسترسی‌ هایی نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا اسکندری»، امروز (دوشنبه 9 خرداد) در کنفرانس خبری با اشاره به رشد بودجه عمرانی شیراز اشاره کرد و گفت: سه هزار و ٩٠٠ میلیارد از 15 هزار و 385 میلیارد بودجه مصوب شهرداری شیراز در سل جاری به پروژه‌ های دارای مقیاس بزرگ اختصاص داده شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در اجرای پروژه ها، توسعه و تثبیت زیرساخت ‌های شهری شیراز در اولویت قرار گرفته و از نگاه صفر و صدی به توسعه شهری پرهیز شده است.

وی اضافه کرد: ۱۸۰ پروژه به عنوان پروژه‌ های هدف سال 1404 در آغاز کار شورای اسلامی ششم شهر شیراز، تعریف شد که 54 مورد بزرگ مقیاس بوده است.

اسکندری اعلام کرد: ٧١ پروژه از میان آنها مورد تاکید کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز قرار دارد و 53 پروژه نیز در حوزه مناطق به عنوان ستاره دار تعریف شده اند.

وی ادامه داد: ایجاد راه های دسترسی به حرمین مطهر (ع) از اولویت های اصلی شورای اسلامی شهر شیراز است و دسترسی از ضلع شمالی اکنون به این حرم ها وجود دارد اما در ضلع جنوبی چنین دسترسی‌ هایی نداریم.

اسکندری نقشه شهر شیراز را طولی توصیف کرد و گفت: بخش اعظم مسیرهای دسترسی در شهر از جنوب به شمال غرب هستند و مسیرهای دسترسی مناسب به صورت عرضی تعریف نشده اند و یک مگا پروژه‌ برای دسترسی از مسیر جنوب به حرم مطهر (ع) تعریف شده است که در شمار پروژه های ستاره دار منطقه پنج شهر شیراز قرار دارد.

وی ادامه داد: پروژه ای نیز حد فاصل بلوارهای «احمدی جنوبی» تا شاهزاده قاسم (ع) و «حضرتی» به عنوان مکمل این مگاپروژه اجرا خواهد شد که پیاده راه و خط قطار شهری نیز در آن گنجانده می شود و با اجرای این پروژه، دسترسی مناسب به حرم مطهر ایجاد خواهد شد.

اسکندری با اشاره به انجام مطالعات جامع ترافیکی شهر شیراز گفت: خط 2 قطار شهری شیراز سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و به خط یک متصل می شود.

کد خبر 1180692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha