فیلم کلاغ روایت کاملی از قصه است/ کلاغ از یک شعر اقتباس شده است

فاطمه حسینی شکیب گفت: فیلم کلاغ روایت کاملی از قصه است و چیزی را مبهم و گنگ نمی گذارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، فاطمه حسینی شکیب در نشست نقد و بررسی فیلم پویانمایی کلاغ که با حضور کارگردان این اثر در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: فیلم کلاغ را دوست داشتم. این فیلم اثری پخته از یک گروه حرفه ای بود که متاسفانه با موسیقی ضعف پخش شد. 

این پژوهشگر و استاد دانشگاه با بیان اینکه فیلم کلاغ قالب بندی های زیبایی دارد، عنوان کرد: این فیلم از نظر تصویری نیز چشم نواز است. فیلم کلاغ روایت کاملی از قصه است و چیزی را مبهم و گنگ نمی گذارد. علاوه بر این کدگذاری های تصویری خوبی در آن انجام شده است. زبان فیلم هیچ جا مستقیم گویی نیست و مخاطب را خسته نمی کند. جلوه های ویژه اثر نیز باعث شده که قصه از تاب و توان نیفتد. 

بر اساس این گزارش، مهرداد فراهانی که در این نشست به عنوان پژوهشگر و منتقد حضور داشت، تصریح کرد: بیشتر خودم را پژوهشگر سینمای مستند می دانم تا منتقد. کلاغ این فیلم شبیه گیاه گون در شعر استاد شفیعی کدکنی است. عقاب در این شعر نماد کسی است که منشی دارد و ترجیح می دهد 30 سال زندگی کند اما در این مدت در اوج باشد نه اینکه 300 سال در لجن زندگی کند. علاوه بر کودکان حتی کسانی که فارسی زبان نیز نیستند، می توانند با فیلم کلاغ ارتباط برقرار کنند. 

بر اساس این گزارش، اهورا شهبازی، کارگردان پویانمایی کلاغ خاطرنشان کرد: این کار را بر اساس شعر عقاب پرویز خانلری ساختم که به سال 89 بر می گردد. این شعر بر روی من اثر گذاشت و آن را خیلی دوست داشتم و تصمیم گرفتم که اثری در این زمینه بسازم که در آن کلاغی است که می خواهد در زندگی به اوج یک عقاب برسد. کلاغ در مسیر خود به پاک بازی دست پیدا می کند تا به عقاب برسد. 

گفتنی است، دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران از 8 تا 12 خرداد در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمدرضا صارمی برگزار می شود.

کد خبر 1180703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha