پایداری شبکه خط قرمز صنعت برق است

موسوی تاکامی بر استفاده حداکثری از کلیه امکانات برای گذر موفق از پیک تابستان تأکید کرد و گفت: پایداری شبکه برق خط قرمز صنعت برق بوده و استفاده از تمام ظرفیت‌ها جهت مدیریت و پایداری شبکه برق در ایام پیک‌بار ضروری است.

«موسوی تاکامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، بر ضرورت برنامه محوری در تصمیم سازی‌ها باهدف اقدامات مؤثر درگذر از پیک تابستان پیش رو تأکید کرد.

 

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در ادامه با تأکید بر استفاده از همه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری درگذر از پیک تصریح کرد: باید تمام تلاش‌های مجموعه صنعت برق مازندران و گلستان منتج به کاهش و مدیریت بار شود؛ لذا اقدامات بر اساس برنامه‌های ارائه‌شده همراه با نظارت و پیگیری مقامات ارشد شرکت‌ها باشد.

 

وی، بر استفاده حداکثری از کلیه امکانات برای گذر موفق از پیک تابستان تأکید و اظهار کرد: پایداری شبکه برق خط قرمز صنعت برق بوده و استفاده از تمام ظرفیت‌ها جهت مدیریت و پایداری شبکه برق در ایام پیک‌بار ضروری است.

 

موسوی تاکامی بر حفظ و پایداری شبکه سراسری به‌عنوان خط قرمز صنعت برق اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده مبنی بر وجود نا ترازی در عرضه و تقاضای برق و وجود محدودیت‌هایی در میزان عرضه برق در ایام پیک، وجود برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی میان شرکت‌ها، زمینه‌ساز همدلی بیشتر جهت حفظ و پایداری شبکه و گذر از چالش‌های احتمالی خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: لازم است برنامه‌ای دقیق برای ایام پیک با لحاظ سیاست‌های راهبردی ستاد صنعت برق تنظیم شود، این شرکت به‌منظور گذر از پیک پیشنهاد‌هایی به ستاد صنعت برق ارائه کرده که بالا نگه‌داشتن چرخه ذخیره گردان ازجمله آن‌ها است.

 

موسوی تاکامی بابیان اینکه رعایت سهمیه‌های ابلاغی صنعت برق برای پایداری شبکه سراسری ضروری است و باید موردتوجه و قرار بگیرد، تصریح کرد: تعیین و اعلام دقیق فیدرهای سریع‌القطع از طرف شرکت‌های توزیع، مبادله تفاهم‌نامه‌ها با مشترکان تا پایان فروردین‌ماه، اعلام اطلاعات تمام فیدرها به دیسپاچینگ منطقه‌ای مازندران و گلستان و توجه ویژه بر رؤیت پذیری و مدیریت پذیری فیدرها از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

وی افزود: همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که گذر مطمئن و مطلوبی در زمان اوج بار مصرف در سال ۱۴۰۱ داشته باشیم.

 

موسوی تاکامی در ادامه بیان کرد: یکی از دغدغه‌های ما مدیریت مصرف در زمان اوج بار است و در این رابطه جلسه‌هایی با حضور مدیران عامل شرکت‌های توزیع منطقه و همکاران معاونت‌های مختلف داشتیم و راهکارهایی ارائه‌شده است تا بتوان این بازه زمانی حساس را پشت سر گذاشته و مردم بدون نگرانی و دغدغه به زندگی و کسب‌وکار خود بپردازند.

 

وی درباره تمهیداتی که برای گذر مطمئن از اوج بار سال ۱۴۰۱ اندیشیده شده ادامه داد: برای این کار چند نشست هماهنگی و بازدید داشتیم و در همه این برنامه‌ها سعی کردیم پروژه‌های اولویت‌دار و زیرساختی را مشخص و اعتبارات لازم را برای این پروژه‌ها پیش‌بینی و آن‌ها را هر چه سریع‌تر به شبکه برق متصل کنیم تا در زمان اوج مصرف اشکالی پیش نیاید.

 

موسوی تاکامی بر لزوم کار و فعالیت مضاعف برای تأمین و تولید انرژی و عبور از نقاط اوج مصرف تابستانی تأکید و اضافه کرد: تأکید مسئولان توانیر در این حوزه این است که با مدیریت جهادی و کار مضاعف از این شرایط عبور کنیم.

 

کد خبر 1180711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha