پایش و نظارت واحدهای صنعتی برای دستیابی به رشد اقتصادی ۹.۶ درصدی اولویت مهم استان است

بهرام نیا با بیان اینکه و نظارت واحدهای صنعتی برای دستیابی به رشد اقتصادی ۹.۶ درصدی اولویت مهم استان است، گفت: باید تلاش شود که واحدهای صنعتی راکد به عنوان سرمایه ملی و زیرساخت های ایجاد شده در مدار تولید قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام استاندار ایلام در بازدید از واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی ایلام اظهار کرد: یکی از راهبردهای مهم استان ایلام در سال جاری که به نام سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، سرکشی از کارخانجات، واحد‌های تولیدی، صنایع معادن برای دستیابی به رشد اقتصادی ۹/۶ استان است.

 

« حسن بهرام نیا» با بیان اینکه از این میزان رشد اقتصادی ۵درصد مربوط به حوزه تولید است و ۴/۶ درصد مربوط به بهره وری است، ابراز کرد: یکی از برنامه های ما در قالب آمایش سرزمینی کل استان پایش و نظارت کارخانجات و واحد‌های  تولیدی است که امروز در معیت جمعی از مدیران اقتصادی استان و سازمان بازرسی و نظارت از شرکت های واحد‌های صنعتی ایلام بازدید شده است.

 

وی بیان کرد:  در این بازدید واحد‌های تولیدی مورد پایش و‌ نظارت قرار گرفته و مشکلات و مسایل این واحد‌های صنعتی از نزدیک مورد پیگیری قرار گرفته است و در این بازدید چند واحد تولید عمده بزرگ در شهرک صنعتی رصد شد که اکثر این واحد‌های صنعتی در حال فعالیت بوده و اشتغال خوبی را برای جوانان ایجاد کرده بودند.

استاندار ایلام یادآور شد: بسیاری از این واحدها نیز دارای طرح توسعه بودند که در جای خود بسیار امید بخش است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام مدیران مربوطه ۲۱۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی ایلام وجود دارد، ابراز کرد:  از این تعداد حدود ۸۰ واحد صنعتی فعال است که امید است با استفاده منابع مالی و تبصره ۱۸ بتوانیم واحد‌های تعطیل شده و راکد را به چرخه تولید برگردانیم یا به کسانی که متقاضی بوده و توانایی تولید دارند واگذار شوند.

 

بهرام نیا گفت: متاسفانه برخی از واحد‌های صنعتی در حد انگشتان دست تبدیل به خانه باغ شده اند که تدبیر شده است فعلا از دادن هر گونه خدماتی به این واحد‌های صنعتی خودداری شود و برخی نیز پیگیری های حقوقی برای رسیدن به نتیجه انجام شده است.

 

استاندار ایلام بیان کرد: آنچه برای ملاک است که زمینه فعال سازی واحد‌های تولیدی راکد با استفاده از تسهیلات فراهم شود و این سرمایه ملی و زیرساخت های ایجاد شده در مدار تولید قرار گیرد و امروز حس خوبی داشتیم که شاهد تولید و اشتغال در این واحدهای صنعتی بودیم.

 

در این بازدید بهرام نیا در خصوص روند تولید و مشکلات پیش روی این واحد صنعتی با مدیر این مجموعه گفت و گو و دستورات لازم را برای حل مشکلات آن به مدیران مربوطه صادر کرد.

 

استاندار ایلام خطاب به مدیر و‌ کارگران این مجموعه در راستای پیگیری مشکلات این واحد صنعتی گفت: ما دست کسانی را که در راستای اشتغال و سرمایه گذاری فعالیت کنند به گرمی می فشاریم.

 

وی به مدیران صنعت، معدن و تجارت  استان و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام کفت: ما دست سرمایه گذار را می بوسیم که در استان سرمایه گذاری کنند اما باید شرایط لازم را برای واحد‌هایی که فعال بوده و هم اکنون در حال تولید هستند، فراهم کرد.

 

استاندار ایلام در ادامه از طرح توسعه شرکت زرجین بافت و و تصفیه خانه این واحد صنعتی و همچنین شرکت نساجی پردیس به همراه مسئولان اقتصادی استان بازدید کرد.

کد خبر 1180729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha