برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی باعث می شود تا فرهنگ کتابخوانی به ویژه در حوزه اهل بیت (ع) ترویج  پیدا کند

حجت الاسلام کلانتری گفت: در هیچ دین و آئینی تا این اندازه به موضوع کتاب و کتابخوانی تاکید نشده و این افتخار تشیع و اسلام عزیز است و این جشنواره ها باعث می شود تا فرهنگ کتابخوانی به ویژه در حوزه اهل بیت (ع) ترویج و تسری پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «ابراهیم کلانتری»، امروز (دوشنبه 9 خرداد) در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوان رضوی، که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: در انواع کار فرهنگی هیچ کاری به اندازه کتابخوانی و جشنواره کتابخوانی به ویژه کتابخوانی پیرامون اهل بیت (ع) نباشد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با یادآوری این مطلب که وقتی پای کتاب وسط می آید از ده ها جهت کار ارزشمند و قابل تقدیر می شود، اظهار کرد: هر تمدنی شکل گرفته به خاطر کتاب بوده و هرگاه تمدن ها سقوط کردند دلیل اصلی آن دوری از کتاب بوده است.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به اینکه معجزه ابدی آخرین پیامبر خداوند، هم کتاب بود، افزود: کتاب دست بشر را می گیرد و او را از گرداب جهل و انحطاط نجات می دهد.

حجت الاسلام کلانتری با یادآوری این مطلب که جهل برتر تهجر است و تهجر یعنی اینکه انسان در یک نقطه توقف کند و حاضر نباشد از علم استفاده کند و از تاریکی ندانستن بیرون بیاید، انسان متجهر راه نجات را بر خود بسته است، اظهار کرد: از علم بهتر روحیه علمی و تحقیق، مطالعه و حرکت کردن در مدارج علم و آگاهی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای ارزشمند، ماندگار و موثر تلاش در حوزه کتاب و کتابخوانی است، اضافه کرد: کتاب باعث می شود انسان سرنوشتش فرق کند.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) اضافه کرد: در هیچ دین و آئینی تا این اندازه به موضوع کتاب و کتابخوانی تاکید نشده و این افتخار تشیع و اسلام عزیز است و این جشنواره ها باعث می شود تا فرهنگ کتابخوانی به ویژه در حوزه اهل بیت (ع) ترویج و تسری پیدا کند و در این راستا می توانیم گام های موثری در جهاد تبیین برداریم.

وی در پایان تاکید کرد: کتاب حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان یک مرکز فرهنگی و مذهبی با حدود یک هزار عنوان کتاب ثبت شده و چند هزار نسخ خطی در خدمت اهل علم کشور قرار دارد.

بر اساس این گزارش در ادامه، «روح الله منوچهری»، مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس هم گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد و در جشنواره کتابخوانی رضوی بخشی پیرامون حضرت احمد بن موسی (ع) همچون حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) داشته باشیم و برای ترویج سیره زندگی حضرت شاهچراغ (ع) تلاش های وافری انجام شده است.

کد خبر 1180736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha