تشکیل تعاونی‌های جدید با محوریت محصولات فناورانه

پویش گفت: تشکیل تعاونی های نوع جدید باید با محوریت تعداد اعضا و اشتغال بالا و همچنین محصولات فناورانه و تحقق شعار سال به صادرات ختم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «احمد پویش» امروز (۹ خرداد)در نشست هم اندیشی حوزه تعاون اداره کل که به میزبانی شهرستان نور برگزار شد بر ادامه انجام برنامه های عملیاتی ابلاغی مطابق برنامه سال گذشته تا زمان اعلام و ابلاغ برنامه های جدید تاکید و اظهار کرد: تشکیل تعاونی های توسعه روستایی از طریق شناسایی ظرفیت های روستاها با همکاری بخشدارن و دهیاران ،شوراها در اولویت قرار دارد.

 

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: تشکیل تعاونی های نوع جدید باید با محوریت تعداد اعضا و اشتغال بالا و همچنین محصولات فناورانه و تحقق شعار سال به صادرات ختم شود.

 

پویش بر ثبت اطلاعات و همچنین بروز رسانی اطلاعات تعاونی ها در سامانه هوشمندبخش تعاون تاکید کرد و گفت: برای ثبت نام در هفدهمین جشنواره تعاونی برتر استان همکاری و تعامل با تعاونی‌های سطح استان را در دستور کار داریم.

 

وی از شناسایی و تعیین و تکلیف تعاونی های مشکل دار و اعلام آن به اداره کل برای بررسی در کمیته تعاونی های مشکل دار استان خبر داد.

 

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و بازرس سلامت اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه گفت: بازرسی و ارزیابی عملکرد ادارات به صورت شش ماهه با هدف رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت ادارات انجام می‌شود.

 

«مسلم غلامی» با اشاره به اینکه نواقص عملکردی مشاهده شده باید در اسرع وقت رفع و نباید در بازرسی های بعدی مشاهده شود، تصریح کرد: این اداره کل وضعیت خوبی در سطح استان از لحاظ سلامت اداری دارد.

 

وی با اعلام اینکه ارتقای سلامت اداری در راستای اجرای مواد ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در بازرسی ها، گلوگاه های فسادخیر شناسایی و به مراجع ذیربط اعلام می شود.

 

غلامی اظهار کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم شریف استان نسبت به قوانین و مقررات مربوطه باید به بهترین نحو صورت گیرد و این اقدام کاهش فساد را بدنبال دارد.

 

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و بازرس سلامت اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه در آگاهی بخشی در رابطه با نحوه استفاده از سامانه جامع هوشمند تعاون نیز باید بدرستی صورت گیرد، گفت: رعایت کرامت انسانی همکار با همکار و به ویژه همکاران با ارباب رجوع در اولویت قرار گیرد.

 

در ادامه این جلسه «وفادار» رئیس اداره توسعه تعاونی ها، «نصرالله پور» رئیس اداره آموزش،تحقیقات و ترویج تعاون و «یوسفی» رئیس اداره نظارت بر تعاونی ها به بیان مسائل و انتظارات اداره کل در حوزه‌هاي تخصصی خود پرداختند.

 

گفتنی است نمایندگان بانک توسعه تعاون، بیمه تعاون و اداره ثبت در این نشست جهت هم اندیشی حضور داشتند. و در پایان بحث و تبادل نظر میان همکاران و مدیران پیرامون موضوعات تخصصی صورت گرفت.

کد خبر 1180771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha