استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی منجر به اختلال روانی در افراد می شود

عضو هیئت علمی دانشگاه دارالحدیث تصریح کرد: متأسفانه استفاده نادرست و بیش از اندازه از شبکه های اجتماعی منجر به اختلال روانی در افراد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمزه عبدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که در شرایط فعلی، مشکلات ناظر به مسایل روانی و عاطفی از جمله اصلی ترین مشکلات بشر امروزین است، اظهار داشت: بی شک بخش مهمی از این مشکل در روزگار ما به رسانه های نوین از جمله شبکه های اجتماعی برمی گردد؛ به این معنا که استفاده نادرست از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تا حدود زیادی به انزواطلبی و فردگرایی بشر دامن زده و او را از در کنار جمع بودن بازداشته است.

 

وی همچنین تضعیف امنیت روانی و اخلاقی را از جمله آسیب های شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دانست و خواستار تعمیق باورهای دینی نسل جوان با بهره گیری از ظرفیت روانشناسی اسلامی در این باره شد.

 

عضو انجمن روانشناسی حوزه علمیه قم با اشاره به این که متأسفانه استفاده نادرست و بیش از اندازه از شبکه های اجتماعی منجر به اختلال روانی در افراد شده است، بیان داشت: امروزه بسیاری از افراد جامعه در فضای شبکه‌های اجتماعی زندگی می‌کنند و با وجود این که در گروه‌های اجتماعی با تعداد زیادی از افراد معاشرت و دوستی دارند اما با توجه به این که یکدیگر را ملاقات نکرده و از خصوصیات اخلاقی هم بی‌خبر هستند عملا ً در تنهایی به سر می برند.

 

وی همچنین با بیان این که حل مشکلات روحی و روانی افراد و مقابله با فضای یأس و افسردگی، مستلزم تقویت سلامت دینی و اخلاقی آنان می باشد، گفت: ما در این زمینه می بایست ضمن فرهنگ سازی به تعمیق باورها و اعتقادات دینی مردم و به ویژه نسل جوان اهتمام بورزیم و با نگاه و رویکردی انسان شناسانه و روانشناسانه به بررسی موضوعات و حل مشکلات در همین خصوص بپردازیم.


 

کد خبر 1180836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha