سومین مرحله آبگذاری کانال‌های کشاورزی گیلان آغاز شد

خانی پور از آغاز سومین مرحله آبگذاری کانال‌های کشاورزی گیلان خبر داد و گفت: آبگذاری کانال راست سد سنگر برای تامین آب شالیزارهای شرقی استان گیلان از دهم خرداد شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌جواد خانی پور» شامگاه دوشنبه (9 خرداد) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: در راستای اجرای سومین مرحله آبگذاری کانال‌های کشاورزی گیلان، آبگذاری کانال راست سد سنگر برای تامین آب شالیزارهای شرقی استان گیلان از سه‌شنبه( 10خرداد) شروع می‌شود.

 

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از آب شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه مدت رهاسازی آب در محدوده کانال راست سنگر هشت روز خواهد بود عنوان کرد: همزمان با این کار قطع آب به مدت چهار روز در مناطق مرکزی گیلان از کانال چپ سد سنگر اتفاق می‌افتد.

 

خانی پور از آبگذاری کانال فرمنات به شکل پیوسته خبر داد و تصریح کرد: در اینجا نوبت بندی در خود کانال اجرایی می‌شود به طوری که اراضی کشاورزی این مناطق چهار روز آب داشته و چهار روز هم قطع آب خواهند داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه محدودیت منابع آبی در استان گیلان کماکان به قوت خود باقی است ابراز داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های شرکت آب منطقه‌ای گیلان و با بارندگی‌هایی که در استان اتفاق افتاد به نسبت وضعیت تامین آب زراعی روند خوبی را طی کرده است.

 

خانی پور اضافه کرد: تعدادی از شالیکاران گیلانی هستند که هنوز نسبت به نشای مزارع خود اقدام نکرده‌اند و بیم آن می‌رود که این دسته از کشاورزان استان در پایان فصل زراعی با کمبود آب برای آبیاری مزارع خود مواجه شوند بنابراین تاکید می‌کنیم هرچه سریعتر نسبت به نشا اقدام کنند.

 

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از آب شرکت آب منطقه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: اگر کشاورزان گیلانی هم به توصیه‌ها عمل و تقدیم زراعی را رعایت کنند تنش آبی در استان گیلان به حداقل می‌رسد و سال زراعی را با کمترین مشکل سپری خواهیم کرد. 

کد خبر 1180856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha