شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز به مسئولیت های اجتماعی خود در استان عمل کنند/ استقرار شرکت  نفت و گاز استان، یکی از مطالبات مهم استان است

بهرام نیا با بیان اینکه استقرار شرکت نفت و گاز استان، یکی از مطالبات مهم استان است، گفت: به فرمانداران استان ابلاغ شده است که هیچ خدماتی به‌ پیمانکارانی که نسبت به افتتاح حساب در استان اقدام نکنند ارائه نشود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام صبح امروز (۱۰ خرداد)  در دیدار با « مهدی حیدری» مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران،  معاونین استاندار و مجموعه مدیران حوزه نفت اظهار کرد: استان ایلام دارای منابع عظیم و ظرفیت های بزرگی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است که لازم است مردم این استان در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی از منافع این ظرفیت ها برخوردار شوند.

 

« حسن بهرام نیا» با تاکید بر اینکه گردش مالی پیمانکاران نفتی در استان صورت گیرد، اظهار کرد: در نشستی که قبلاً با مدیران حوزه های نفت و گاز و سایر حوزه  های صنعت استان برگزار شده است، مقرر گردیده که هر پیمانکاری که در استان در هر حوزه ای در استان مشغول به کار است شرط ادامه کار آن، گشایش یک حساب بانکی در استان است.

 

وی بیان کرد: به طور قطع رهاورد این گونه جلسات می تواند نقش مستقیم در سفره  مردم ایفا کندد چرا که اجرای مسئولیت های اجتماعی  شرکت های نفتی، گردش مالی این شرکت ها و استفاده از نیروهای بومی در پروژه های در حال اجرا می تواند زیرساخت ها، اشتغال و ایجاد ثروت را در استان رقم بزند.

 

استاندار ایلام با اشاره به رشادت ها و ایثارگری های مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی و نقشی که در حال حاضر در کنگره ی عظیم اربعین ایفا می کنند، یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی هم عنایات ویژه ای به استان ایلام داشته اند و اولین سفر استانی خود را به استان ایلام  انجام دادند.

 

 بهرام نیا با بیان این که استان ایلام 11 درصد منابع گازی و 6 درصد منابع نفتی استان و تولیدات نفت و گاز بسیار مناسب که سهم بسیار بالایی از تولید نفت  شرکت نفت مناطق مرکزی ایران را بر عهده دارد، تأکید کرد: از 145 هزار بشکه تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در روز بیش از 140 هزار بشکه آن در استان ایلام صورت می گیرد که سهم قابل توجه تولیدات این شرکت در استان ایلام است

 

وی تصریح کرد:  در استان حدود ۲۴۰ پیمانکار در حوزه نفت در استان مشغول به فعالیت هستند که بالغ بر ۱۶۰ پیمانکار از این میزان غیر بومی هستند که تعدادی از این شرکت ها هیچ گونه حساب بانکی در استان ندارند.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه تیم اقتصادی استان تیم پیگیر و دلسوزی هستند و پیگیر امورات هستند و در تلاش هستند که تحول خوبی در حوزه نفت و گار و پتروشیمی استان، رقم بزنند، افزود:  بخشی از پیمانکار قدر در استان مربوط به حوزه نفت و گاز است و به فرمانداران استان ابلاغ شده است که هیچ خدماتی به‌ پیمانکارانی که نسبت به افتتاح حساب در استان اقدام نکنند ارایه نشود.

 

وی بیان کرد: یکی از مسئولیت های حوزه صنعت، مسئولیت های اجتماعی است که در قبال زیرساخت هایی که در استان استفاده می کنند و آلایندگی که در محیط زیست دارند در قانون به صورت مصرح تاکید شده است که به صورت مسئولیت های اجتماعی به وظایف خود کمک کنند.

 

بهرام نیا یادآور شد: امید است که با فعالیت های جدید که در حوزه نفت و گاز استان اجرا می شود، کام مردم استان شیرین شود و بخشی از عقب ماندگی های استان با این اقدامات و توجه حوزه نفت و گاز و پتروشیمی کاسته شود.

 

استاندار ایلام یادآور شد: استان ایلام دارای بیش از ۶۴۰ هزار نفر جمعیت است که از این میزان ۱۰۰ هزار نفر تخت پوشش نهادهای خدمات رسان هستند، علی رغم اینکه دارای منابع عظیم در حوزه های مختلف از جمله حوزه نفت و گاز است و باید توجه ویژه ای به حوزه زیرساخت ها در استان با کمک حوزه نفت و گاز شود.

 

وی با بیان اینکه استقرار شرکت  نفت و گاز استان، یکی از مطالبات مهم استان است، ابراز کرد: یکی دیگر از مطالبات مردم در حوزه نفت و گاز این است که از وجود نیروهای بومی در اجرای طرح‌ها و مرحله اجرای این طرح ها، استفاده شود.

 

استاندار ایلام، خاطرشنان کرد: نگاه دولت سیزدهم نگاه حمایت و کمک به تولید در استان در حوزه های نفت و گاز و سایر حوزه ها است که امید است با این حمایت ها به عدالت نزدیک شویم.

کد خبر 1180859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha