ترکیه و قطر تعرض صهیونیست‌ ها به مسجدالاقصی را محکوم کردند

واکنش ها به تعرض اشغالگران اسرائیلی به مسجدالاقصی و برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز شهرک نشینان در قدس اشغالی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت خارجه قطر در بیانیه ای ضمن محکوم کردن تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه قدس و مسجد الاقصی، نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز و خطرناک آنان علیه مسجد الاقصی که به روشنی بیانگر تمایل این رژیم به راه انداختن جنگی دینی در منطقه است، هشدار داد.

 

قطر خواستار تحرک فوری جامعه بین الملل برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و عمل به مسئولیت های اخلاقی و قانونی خود در قبال قدس و مقدسات آن شد.

 

در این بیانیه آمده است که تجاوزات روز گذشته شهرک نشینان  اشغالگر یهودی، نقض صریح قوانین بین المللی، تلاش در جهت تغییر وضعیت تاریخی و قانونی حاکم بر مسجد الاقصی و پیشبرد طرح تقسیم زمانی و مکانی این مسجد است و موجب تحریک احساسات و عواطف مسلمانان در سرتاسر جهان شده است.

 

این وزارتخانه بار دیگر بر موضع ثابت قطر در حمایت از قضیه عادلانه فلسطین و حقوق مشروع این ملت به ویژه تشکیل کشور مستقل خود به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

 

از سوی دیگر، وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه ای دولت رژیم صهیونیستی را به اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ وضعیت حاکم بر اماکن مقدس در قدس فراخواند.

 

این وزارتخانه تعرض ایتمار بن غفیر عضو تندرو کنست رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی همراه با شماری دیگر از صهیونیست های افراطی تحت حمایت پلیس را نقض صریح وضعیت حاکم بر این مسجد دانسته است.

 

ترکیه بار دیگر از رژیم صهیونیستی خواست از انجام هرگونه اقدام تحریک آمیز که ممکن است به تشدید تنش و درگیری ها در منطقه منجر شود، خودداری کند.

کد خبر 1180878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha