صدور ۲۱۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای وام زنان سرپرست خانوار

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: از ابتدای تاسیس صندوق ضمانت تسهیلات تاکنون ۲۱۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای وام زنان سرپرست خانوار صادر شده است.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان علی عاشوری در نشست خبری با تشریح عملکرد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سال 1400 افزود: این صندوق، تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان را در پنج سرفصل ارائه می‌کند که در حوزه اشتغال به عنوان ماموریت اصلی کمیته امداد، سال گذشته 34 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 722 میلیارد تومان به طرح‌های شغلی مددجویان پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین 221 هزار فقره تسهیلات در حوزه ودیعه مسکن و کارگشایی به مبلغ 1815 میلیارد تومان به متقاضیان و نیازمندان پرداخت شده است.

 

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از ارائه 11 هزار فقره تسهیلات در حوزه درمان نیازمندان خبر داد و تاکید کرد: به این منظور 98 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

عاشوری اظهار کرد: در حوزه خدمات فرهنگی 9800 فقره تسهیلات به مبلغ 96 میلیارد تومان پرداخت شده است که جامعه هدف این تسهیلات بیشتر دانشجویان و دانش‌آموزان تحت حمایت هستند.

 

وی با بیان اینکه در زمینه خرید، احداث و تعمیر مسکن مددجویان 39 هزار فقره وام قرض‌الحسنه در سال گذشته پرداخت شد، خاطرنشان کرد: در این راستا 458 میلیارد تومان اعتبار از سوی صندوق امداد ولایت اختصاص یافت.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: در مجموع حدود 314 هزار فقره وام قرض‌الحسنه از سوی این صندوق به مبلغ 3200 میلیارد تومان سال گذشته به مددجویان و نیازمندان پرداخت شد.

 

عاشوری با اشاره به خوش‌حسابی مددجویان در بازپرداخت اقساط وام‌ اضافه کرد: میزان اقساط معوق مددجویان در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت حدود 2 درصد است که با توجه به ضوابط، این آمار زیر آستانه اعلام شده توسط بانک مرکزی است.

وی به فعالیت شعبه مجازی صندوق قرض‌الحسنه امداد از ابتدای سال 1400 اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال متقاضیان، سال گذشته 26 هزار فقره افتتاح حساب در این شعبه مجازی انجام شد.

 

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اظهار کرد: با توجه به نظم و انضباط حاکم بر فرآیندها و عملکرد صندوق از ابتدای تاسیس، صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای دومین سال جایزه خوش‌حسابی را از بانک مرکزی دریافت کرد.

 

عاشوری به فعالیت صندوق ضمانت تسهیلات بانوان سرپرست خانوار پرداخت و ادامه داد: زنان سرپرست خانوار که به هر دلیل امکان تامین ضمانت برای وام‌های خارج از صندوق را ندارند، از سوی صندوق ضمانت مورد حمایت قرار می‌گیرند و تا پایان سال گذشته حدود 4700 فقره ضمانت‌نامه به ارزش 210 میلیارد تومان صادر شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال 1401 تقویت، بسط و گسترش خدمات غیر حضوری و بستر اینترنت‌بانک مورد تاکید صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت است تا خدمات این صندوق با سهولت بیشتری در اختیار مخاطبان از جمله افراد نیکوکار و مددجویان قرار گیرد.

 

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از انجام امور اجرایی انتشار اوراق قرضه اسلامی از سوی این صندوق به مظنور استفاده از ظرفیت منابع مردمی خبر داد و اظهار کرد: در صورت صدور مجوزهای لازم، برای نخستین‌بار در نظام بانکی کشور، انتشار اوراق قرضه اسلامی از سوی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت انجام خواهد شد.

کد خبر 1180899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha