دانشگاه‌ها باید در خدمت حل مشکلات جامعه باشد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دشمنان قدم به قدم به سمت سلب کردن امید، ارزش‌ها و اراده‌ها پیش می‌روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ‌حجت الاسلام «مصطفی رستمی» امروز در نخستین اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) فرموده‌اند؛ هرکسی که در این دنیا حداقل بر ۱۰ نفر مدیریت کند، در روز قیامت با دستانی بسته به غل و زنجیر در صحنه‌ی محشر حاضر می‌شود و هرکس درست عمل کند، از غل و زنجیر آزاد می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: دانشگاه‌ها و دانشجویان بزرگ ترین سرمایه‌ ملت‌ ‌و امانتی در اختیار ما هستند و ما در این فرصت محدود استفاده کنیم؛ چراکه مشخص نیست چه مدت مسئولیت داریم، اما باید در نظر بگیریم که ما تا روز قیامت پاسخگوی اقدامات خود هستیم و تنها مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات نباید ملاک باشند؛ بلکه خداوند آگاه و ناظر و قاضی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نزاع انقلاب اسلامی با نظام سلطه، هویتی است، افزود: انقلاب اسلامی محور احیا دین و اداره‌ جامعه براساس دین است؛ در حالی که تمام طاغوت‌های عالم دست در دست هم داده‌اند تا این انقلاب را شکست دهند و امروز تروریست‌ها، جلادان و قاتلین از حقوق بشر جایزه می‌گیرند.

وی در دانشگاه‌ها با اشاره به اهانت به ساحت مقدس امام رضا(ع) در جشنواره‌ی کن نیز گفت: دشمنان قدم به قدم به سمت سلب کردن امید، ارزش‌ها و اراده‌ها پیش می‌روند و صالح ترین رهبران نیز در جامعه‌ای که اراده در آن ضایع شود، زمین می‌خورند.

رستمی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید مسائل کشور را حل کنند که خوشبختانه این امر تاکنون با افتخار محقق شده و دانشگاه‌ها در خدمت جامعه بوده اند.

وی در خاتمه با اشاره به موضوع هویت دانشگاه‌ها اظهار کرد: آیا ما منتظر هستیم که بعد از ۵۰ سال بگوییم به هویت دانشجو و دانشگاه توجه نکرده‌ایم؟ دوره‌ ریاست شما در دوران دولت سیزدهم، بسیار ویژه است و امیدهای زیادی به این دولت منعطف شده است؛ بنابراین با توکل به‌خدا پاسخگوی اقدامات خود باشید.

کد خبر 1180941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha