مبلغان دین باید اهل مطالعه و آشنا با مسائل روز باشند/ مسجد بهترین فضا برای جذب مخاطبان جوان 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه روحانیون و مبلغان دین باید اهل مطالعه و آشنا با مسائل روز باشند تا بتوانند تعامل بهتری با مخاطب برقرار کنند، گفت: در این زمینه باید مبلغین در ارتباط با جوانان برای مطالعه ارزش قائل باشند.

به گزارش خبرگزاري شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در آئین افتتاحیه اولین دوره توانمندسازی تبلیغی ائمه جماعات شاغل در مساجد و اماکن مذهبی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قم با بیان جایگاه مهم روحانیت در ارتباط با جوانان اظهار داشت: روحانیونی که با جوانان سر و کار دارند وظیفه سنگین تری نسبت به دیگران بر عهده آنان قرار دارد،به خصوص در پادگان ها و دانشگاهها که مخاطب و سن و میزان سواد مشخص است و این امر تبلیغ دین را آسان تر می کند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: روحانیون و مبلغان دین باید اهل مطالعه و آشنا با مسائل روز باشند تا بتوانند تعامل بهتری با مخاطب برقرار کنند، در این زمینه باید مبلغین در ارتباط با جوانان برای مطالعه ارزش قائل باشند.

 

وی تصریح کرد:متولیان نیز ارزش گذاری ویژه ای روی سطح مطالعات داشته باشند چرا که امر مطالعه موجب رشد و تعالی می شود، از طرفی مبلغین همانند معلم هستند و باید مهارت های لازم را برای معلمی یاد بگیرند که در سایه مطالعات دقیق و هدفمند این مهارت ها به دست می آید.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه خاطرنشان کرد: روحانیون باید بدانند که با کارمند متفاوت هستند و در هر شغل و منصبی، مبلغ اند و تبلیغ کاری اداری نیست و نیازمند کسب مهارت های مختلفی است؛ روحانی باید از مردم و در مردم و با مردم باشد.

 

وی عنوان کرد: برای ایجاد تعامل و تبلیغ نیز به برگزاری دوره و کلاس محدود نشود و باید گفتگوی چهره به چهره انجام شود، در این باره نیز آیات زیادی داریم و مورد تاکید است، چون اثرات بیشتری دارد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: جوانان در جامعه با شبهات زیادی مواجه هستند و وهابیت در این باره شبهات زیادی را مطرح می کنند، در این باره نیز روحانیت دارای رسالت مهمی است که اگر مطالعات دقیق و به روزی داشته باشند می توانند به این شبهات پاسخ بگویند.

 

وی گفت: خداوند انسان را به تدبر در قرآن کریم فرا میخواند و این تدبر به معنای حرف نو است؛ قرآن سراسر نور است و و بی توجهی به تدبر در قرآن، موجب محروم ماندن از این نور می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: همه مبلغین و روحانیون باید مانوس با قرآن کریم باشد و بتواند از روی آیات قرآن و روایات به شبهات پاسخ بگویند، در این باره آشنایی کامل با تفسیر قران کریم توسط مبلغات بسیار ضروری است.

 

وی بیان کرد: گاهی نیاز است مبلغان کتاب هایی را با دقت مورد مطالعه قرار دهند به خصوص کسب مهارت های لازم برای ارتباط گیری با مخاطبین از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: حضور روحانیون در مساجد 8 کارکرد مهم دارد که داشتن حرفی تازه برای مردم و تبیین احکام دین و جذب جوانان بخشی از آن است.

 

وی تاکید کرد: وقتی مخاطب مبلیغان، جوانان هستند تقاوت زیادی در شیوه سخنرانی و بیان مسائل وجود دارد، هر چند روحانی یعنی بهترین حرفها را با بهترین سبک ها بگوید.

 

لازم به ذکر است این دوره توانمندسازی تبلیغی از امروز 10 خرداد ساعت 16:30 دقیقه در هتل صفای قم آغاز شد و تا پنج شنبه دوازدهم خرداد ادامه دارد.

کد خبر 1180942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha