سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی در آینده نزدیک

مرتضوی از سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی در آینده نه چندان دور خبر داد و گفت: کمک خواهیم کرد تا خراسان جنوبی از محرومیت خارج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سیدصولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس جمهور امروز (10 خرداد) به منظور رسیدگی و بررسی مشکلات از پروژه تصفیه خانه فاضلاب بیرجند به همراه استاندار خراسان جنوبی بازدید کرد.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور پس از بازدید از این پروژه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات مناسبی در خراسان جنوبی در زمینه های راه و شهرسازی و تصفیه آب و فاضلاب اجرا شده است و کمک خواهیم کرد تا خراسان جنوبی از محرومیت خارج شود.

 

وی با بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبارات خراسان جنوبی می تواند به کارگاه سازندگی تبدیل شود، گفت: رئیس جمهور بر اساس نیازمندی به تخصیص منابع استان خراسان جنوبی را به عنوان سومین مقصد استانی خود انتخاب کردند.

 

«حسین امامی» مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این بازدید عنوان کرد: مدول دوم پروژه تصفیه خانه فاضلاب بیرجند در مرحله پیش راه اندازی قرار دارد و خط انتقال آن ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

 

وی با اشاره به پیشرفت ۹۳ درصدی شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بیرجند گفت: تمام شهر بیرجند از شبکه فاضلاب برخوردار خواهند شد و از پساب آن در معادن و شهرک صنعتی خوسف استفاده می شود.

 

گفتنی است؛ مطالعات اولیه فاز دوم تصفیه‌خانه بیرجند سال ۱۳۸۹ آغاز شد و سال ۱۳۹۰ مجوزهای لازم از شورای اقتصاد اخذ و در سال ۱۳۹۱ قرارداد با بانک توسعه و تجارت اکو منعقد شد و با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیون یورو از محل تسهیلات این بانک در حال اجرا است و ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز ظرفیت دارد.

 

مدول اول این پروژه ۶۵ هزار نفر را تحت پوشش دارد و در مدول دوم این پروژه از جدیدترین روش‌های ساخت استفاده شده به گونه‌ای که در یک روز عملیات تصفیه انجام می‌شود و پساب حاصله قابل استفاده در صنایع و کاشت برخی محصولات کشاورزی و قابلیت تزریق به سفره‌های زیرزمینی را دارد.

کد خبر 1180972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha