تسویه حساب ۲۹۰میلیارد تومانی با موسسات خصوصی و دولتی/ ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری پرداخت می‌ شود

میرزایی گفت: گفت: تمام پرداختی‌های بیمه سلامت مازندران در سال ۱۴۰۰ به ارزش ۲۹۰میلیارد تومان و بخشی از پرداختی‌های بیمه سلامت در سال ۱۴۰۱ به موقع پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمد میرزایی» امروز( ۱۰ خرداد) در نشست خبری با بیان اینکه نطام سلامت باید برای تامین بسته سلامت مردم تدابیری بیاندیشد، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت به عرصه های جدید خدمتی ورود پیدا کرده و باید پاسخگوی بیمه شدگان خود باشد. 

 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیا اینکا با توجه به شرایط اقتصادی باید اجازه ندهیم مردم در بخش بستری و درمان پاراکلینیک و تامین دارو دچار چالش شوند ، افزود : ۷اولویت در ارائه خدمات به بیمه شدگان را هدفگذاری کردیم.

 

وی با بیان اینکه تکمیل الکترونیک در گام دوم تکمیل پرونده پزشک خانواده را در دستور کار داریم، گفت: بسته پزشک خانواده باید در مازندران تکمیل شود تا بتوان  به عنوان کار مشترک با علوم پزشکی در سایر استان های کشور اجرایی شود. 

میرزایی با بیان اینکه مدیریت هزینه ها به صورت جدی مورد توجه است، افزود: اولویت اصلی بیمه سلامت   پرداخت به موقع و به هنگام است.

 

وی با اشاره به اینکه بحث آموزش و اطلاع رسانی برای بیمه شدگان، کارکنان و موسسات را در دستور کار داریم، ادامه داد: پروهش های کاربردی در حوزه بیمه سلامت نیز در دست انجام است. 

 

میرزایی با اشاره به اینکه  از ابتدای فروردین از بین بیش از ۵۰۰داروخانه ۷۰تا بازدید به عمل آمد ، یادآورشد: همچنین از ۴۰بیمارستان نیز بازدید به عمل آمد. 

 

وی اذعان کرد: بیمه سلامت ادعا می کند پرداخت هایش بزور است و با همه موسسات سرپایی و بستری برای سال گذشته تسویه شده است.

 

میرزایی با بیان اینکه در دو ماه گذشته نزدیک به ۲۹۰میلیارد تومان پرداختی داشتیم،گفت: ۲۵۰میلیارد تومان از این میزان برای تسویه حساب سال گذشته بوده است.

 

وی با تاکید براینکه در بحث پزشک خانواده شهری و روستایی نیز طلبکار نداریم، اضافه کرد: حقوق اردیبهشت  این بخش نیز پرداخت شد از این رو ارائه خدمت بی منت به مردم وظیفه پزشک خانواده است.

 

میرزایی با بیان اینکه اگر امروز حدود یک میلیون نفر در مازندران بیمه شده داریم ۵۰درصد این جمعیت بیمه شده استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تصریح کرد:  ۱۷۰۰بیمه شده در استان  داریم که ۸۰درصد از میزان بیمه رایگان هستند و پولی بابت بیمه پرداخت نمی کنند.

 

وی با بیان اینکه ۱۵۵هزار نفر از بیمه شدگان بیمه سلامت استان دفترچه نامعتبر دارند که امید است با مراجعه به دفاتر پیشخوان اعتبار پیدا کنند، اذعان کرد:هرجای مازندران کسی بیمه پایه ندارد تحت پوشش بیمه سلامت است . 

 

میرزایی با بیان اینکه ۵و نیم میلیون نفر ایرانی از شش ماه گذشته هدفگذاری شده تا بیمه رایگان شوند، گفت: در راستای این طرح ۳۵هزار نفر امسال در استان بیمه رایگان شدند . 

 

وی اضافه کرد: متقاضیان می توانند جهت پوشش بیمه ای خود و افراد تحت تکفل، علاوه بر مراجعه حضوری به ۶۲دفتر پیشخوان دولت و ۱۸اداره بیمه سلامت شهرستان از طریق سامانه bimehsalamatiranian.ir نیز اقدام نمایند.

 

میرزایی با بیان اینکه اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک از دی ماه سال گذشته با شتاب بیشتری عملیاتی شد و اکنون دیگر نسخه کاغذی نداریم، ادامه داد: استان روزانه ۱۳هزار نسخه الکترونیک دارد .

 

وی عنوان کرد: البته در سال جاری ۲۵نسخه کاغذی داشتیم که امید است به جرگه نسخه های  الکترونیک بپیوندند.

 

میرزایی با بیان اینکه ۳میلیون و ۴۰۰هزار نفر بیمار سرپایی داشتیم که ۷۰ هزار تومان برای هر بیمار هزینه شد، افزود: ۱۲۰ هزار نفر نیز  بستری داشتیم که میانگین پرداختی ها برای هر بستری ۵میلیون تومان بوده است. 

 

وی با تاکید براینکه بیمه سلامت به اجرای درست طرح نسخه الکترونیک تلاش دارد خطاهای پزشکی حذف شود، اظهار کرد: چنانچه برق و اینترنت قطع باشد بیمار آفلاین ویزیت و درمان می شود سپس با اتصال به اینترنت روند الکترونیک برای آن بیمار طی می شود.

 

میرزایی با بیان اینکه نسخه پیچی هم باید با قوت بیشتری اجرایی شود، گفت: سال گذشته هزار و ۸۵میلیارد تومان تسویه حساب داشتیم.

 

وی یادآور شد: از این ميزان حدود ۱۸۱میلیارد تومان پرداختی پزشک خانواده روستایی و ۶۴میلیارد تومان پرداختی پزشک خانواده شهری بوده است. 

 

میرزایی با بیان اینکه برای پرداخت هزینه درمان زوجین نابارور سال گذشته سقف سنی ۴۵سال بود امسال ۴۹سال شد ، گفت: برای این بخش تا سه مرتبه مراجعه تا ۹۰درصد هزینه ها داده می شود.

 

وی بیان کرد: بیمارستان های فاطمه زهرا سلام الله علیها  و امام خمینی رحمت الله علیه ساری در بحث درمان زوجین نابارور طرف قرار هستیم. 

 

میرزایی با بیان اینکه ۱۶۰زوج سال گذشته مراجعه داشتیم که ۲۰۰میلیون برای درمان آنها پرداختی داشتیم، گفت: تلاش داریم با ادامه این روند به فرزنداوری و رشد جمعیت کمک کنیم.

 

وی با بیان اینکه بیمه مادر باردار نیز رایگان است، اظهار کرد:  بیمه شدگان بهزیستی و کمیته امداد نیز در آینده هیچ پرداختی نخواهند داشت .

 

میرزایی با بیان اینکه در بحث بیماران صعب العلاج نیز ۵هزار میلیاردتومان بودجه در سازمان بیمه سلامت کشور دیده شده تا به بیمه شدگان پرداختی داشته باشیم، گفت: با بخش خصوصی درحال مذاکره هستیم تا بیماران روستایی بتوانند  از آنها خدمات دریافت کنند. 

 

وی با بيان اينكه بیمه سلامت وظیفه دارد برای بیمه شدگان خدمت تعیین کند، افزود:بیمه شدگان برای دریافت خدمات ابتدا از بیمه سلامت محل سکونت خود مشاوره بگیرند تا در روند دریافت خدمات بیمه ای دچار مشکل نشوند .

 

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران در پایان گفت: بازنشستگان به ویژه بازنشستگان آموزش و پرورش قبل از دریافت خدمات بستری با ادارات بیمه سلامت تماس بگیرند تا با دریافت مشاوره با کمترین هزینه بهترین خدمات را دریافت کنند.

کد خبر 1180979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha