اعلام برنامه های هفته حج در استان گلستان/ همایش متمرکز زائران حج تمتع برگزار می شود

میرقاسم پور برنامه های هفته حج در استان گلستان را اعلام کرد.

«سیدعلی میرقاسم پور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هفته حج امسال از روز (چهارشنبه 11 خرداد) اول ذی القعده با شعار «خوباوری، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجد الاقصی» آغاز می شود و تا ششم ذی القعده ادامه دارد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: در حج امسال یک هزار و 620 نفر از استان گلستان در قالب 9 کاروان اهل سنت و 3 کاروان شیعه اعزام می شوند.

 

وی ادامه داد: تمامی زائران گلستانی مدینه بعد هستند و از طریق فرودگاه بین المللی گرگان به مقصد جده رهسپار سرزمین وحی می شوند.

 

میرقاسم پور، اقامت حجاج گلستانی را بین 25 تا 28 روز اعلام کرد و گفت: برگشت زائران از اوایل مردادماه انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به برنامه های هفته حج، گفت: اطلاع رسانی و ارسال پیام در فضای مجازی و سایت حج و زیارت استان با موضوع فضیلت و احکام، برگزاری دو همایش متمرکز زائران حج تمتع در شرق و غرب استان، اهدای خون توسط جمعی از کارگزاران زیارتی استان، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و دیدار و تجلیل از پیشکسوتان عرصه حج از جمله برنامه های هفته حج در استان است.

 

مدیر حج و زیارت گلستان، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و اینترنتی در فضای مجازی، شرکت در نمازجمعه توسط زائران و عوامل حج و سخنرانی پیش از خطبه ها و ارائه گزارش اقدامات و فعالیت های سازمان و بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گلستان، دیدار با مسئولان دستگاه های مرتبط با برگزاری حج تمتع استان، بازدید از دفاتر خدمات زیارتی سطح استان و برپایی نمایشگاه عکس را از دیگر برنامه های هفته حج برشمرد.

 

 

کد خبر 1180991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha