آیین گشایش «چهارمین دوره دهه فرهنگ رضوی» در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: آیین گشایش «چهارمین دوره دهه فرهنگ رضوی»، ۱۱ خردادماه در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان در کردستان، با اشاره به برگزاری آیین گشایش «چهارمین دوره دهه فرهنگ رضوی» در سطح استان اظهار کرد: این آئین به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) فردا، ۱۱ خردادماه در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

 

وی به برنامه‌های جنبی این مراسم مذهبی پرداخت و اعلام کرد: در این مراسم از دختران نمونه و مبلغ و مروج سیره نبوی و فرهنگ رضوی تجلیل می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برگزاری این مراسم معنوی در بقعه پیرعمر سنندج بیان کرد: در راستای بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم از این مراسم معنوی و حضور گسترده بانوان کردستانی این مراسم در بقعه پیرعمر سنندج برگزار خواهد شد.

 

دریایی اضافه کرد: این مراسم شامل قدردانی و تجلیل از هشتنفر از دختران مروج سیره نبوی و فرهنگ رضوی به مناسبت روز ملی دختر و میلاد حضرت معصومه(ع)، اجرای گروه دف‌نوازی ناله دف و...  خواهد بود.

 

وی عنوان کرد: این مراسم به همت مؤسسه فرهنگی «رهروان راه آفتاب» و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی - اجتماعی برگزار می‌شود.

کد خبر 1181004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha