اهلیت ذکر را پیدا کنیم/قرآن کریم ما را راهنمایی می کند که اهل ذکر شویم

منصوری لاریجانی گفت: قرآن کریم ما را راهنمایی می کند که اهل ذکر شویم و می فرمایند که اهل ذکر چه کسانی هستند. خداوند در قرآن کریم به پیامبرش امر می کند حتما ذکر بگو.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دکتر «اسماعیل منصوری لاریجانی» در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله فاطمی نیا گفت: بهترین راه دیدار اولیا و انبیای الهی این است که انسان اهل ذکر باشد اما اینکه چه ذکری بگوییم که ما را با اولیا و انبیا محشور کند، باید مورد بحث و گفت و گو قرار گیرد.

 

استاد فلسفه با بیان اینکه ذکر گفتن با اهل ذکر شدن متفاوت است، افزود: ذکر مراتبی دارد؛ ذکر زبانی، قلبی و ذکر فعلی و گاهی انسان ها عمل شان همه ذکر الله است اما اینها انسان را اهل ذکر نمی کند.

 

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم ما را راهنمایی می کند که اهل ذکر شویم و می فرمایند که اهل ذکر چه کسانی هستند. خداوند در قرآن کریم به پیامبرش امر می کند حتما ذکر بگو.

 

منصوری لاریجانی با بیان اینکه خداوند آه بنده را خیلی دوست دارد، گفت: خداوند غنی مطلق است و از چیزی متاثر نمی شود اما از آه بنده متاثر می شود.

 

وی با بیان اینکه قرائت قرآن بدون تدبر، تفکر و تذکر ثمری ندارد، تاکید کرد: آنکه صاحب خرد است، اینجا آغاز بیداری اش است.

 

منصوری لاریجانی با بیان اینکه باید از کارهای تکراری و افکار تکراری بپرهیزیم، گفت: ذکر باید گفت تا فکر آورد، صد هزاران فکر بکر آورد. اگر فکر با ذکر همراه شود فکر بکر خواهد آورد.

 

وی با بیان اینکه خداوند یاد خودش را جلای دل قرار داده است، گفت: باید لایه لایه گرد و خاک رسوبات گناه و حجاب گناه را با ذکر خدا کنار بزنیم تا قلب احیا شود.

 

استاد فلسفه تاکید کرد: آن قدر باید ذکر بگوییم تا حجاب های شنوایی، بینایی و حجاب های نفسانی را از بین ببرد تا نفس ما تسلیم شود.

 

وی با اشاره به جایگاه و ویژگی های علمی و شخصیتی آیت الله فاطمی نیا گفت: استاد فاطمی نیا، بهاءالدینی ها، علامه حسن زاده ها و اولیای خدا وجود دارند که باید دنبال آنها بگردیم. اگر واقعا تشنه به ولی خدا شویم، ولی در کنارمان خواهد بود، اهلش بشویم اهلیت ذکر را پیدا کنیم. 

کد خبر 1181120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha