شیوه تامین آ‌ب خراسان جنوبی از زبان معاون اجرایی رئیس جمهور

معاون اجرایی رئیس جمهور «آب های ژرف، انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس و سفره های آب زیرزمینی در برخی نقاط خراسان جنوبی» را از جمله شیوه های تامین آ‌ب این استان ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید صولت مرتضوی» ظهر امروز (۱۰ خرداد) در مراسم افتتاح قنوات اربعه نوفرست در شهرستان بیرجند اظهارکرد: یکی از این برنامه ها، مطالعاتی است که حوزه معاونت علمی رئیس جمهور در رابطه با آب های ژرف انجام داده اند و خوشبختانه چنین امکانی در برخی شهرستان های استان وجود دارد.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس را هم از دیگر برنامه های دولت برای تأمین آب استان عنوان کرد و ادامه داد: در برخی از نقاط مرزی استان هم سفره های مناسبی وجود دارد که امکان انتقال اب آنها به دشت ها وجود دارد.

 

به گفته وی؛ کارهای مطالعات این برنامه ها در حال انجام است و امیدواریم با تحقق آنها، روزی را شاهد باشیم که خراسان جنوبی سه میلیون نفر جمعیت داشته باشد.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اقدامات جهاد کشاورزی در بحث احیای قنوات اظهار داشت: نهضت احیای قنوات همچنان ادامه دارد و امیدواریم این نهضت، با نهضت مسدود کردن چاه های غیرمجاز همراه باشد.

 

مرتضوی متذکر شد: دولت برای تحقق نهضت احیای قنوات، مبلغ قابل توجهی، به میزان چندین برابر سنوات گذشته، اعتبار تخصیص داده است.

 

به گفته وی؛ تخصیص اعتبارات تنها در بخش کشاورزی نبوده و حوزه های آب، بهداشت و درمان، راه، آموزش و پرورش، آموزش عالی و ... نیز شرایط مشابهی داشته اند.

 

وی، صدای زیبای آب را آرامش بخش و اطمینان آفرین خواند و ادامه داد: اقدامات جهاد کشاورزی در راستای احیای قنوات، قابل تقدیر است.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور، معادن را از مزیت های بسیار مطلوب خراسان جنوبی برشمرد و گفت: همکاران ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و سایر شرکت ها، یافته های خوبی در این زمینه دارند.

 

مرتضوی اظهار امیدواری کرد؛ در آینده نه چندان دور، اقتصاد کشور از محوریت نفت خارج شده و به مسیر معادن تغییر ریل بدهد.

 

وی با تأکید بر این که فلات مرکزی ایران، دارای معادن بسیار غنی است، اظهار داشت: امیدواریم هر چه زودتر شاهد شکوفا شدن این پتانسیل ها باشیم و معادن این منطقه با دستان پرتوان مردم به بهره برداری برسند.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور در بخش ابتدایی صحبت هایش، روستاهای خراسان جنوبی را روستاهای الگوی زندگی خواند و گفت: مردم سختکوش، قانع، پرکار و کم توقع روستاهای خدمت، زیبنده خدمت هستند.

 

مرتضوی ادامه داد: باید هر چه در توان داریم را در طبق اخلاص بگذاریم و تقدیم این ملت کنیم، چرا که با وجود تلاش های شبکه های بیگانه برای تبدیل کردن نقاط قوت نظام به نقاط ضعف، این مردم فهیم و خردمند و تابع ولایت هستند که تمام دسیسه های دشمنان را نقش بر آب می کنند.


وی تأکید کرد: خدمت در این استان، لطف خدا و توفیق مضاعف است.

 

 

کد خبر 1181144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha