دستگاه های مشارکت کننده در برگزاری نماز عید فطر یاسوج تجلیل شدند

به همت ستاد نماز جمعه یاسوج از مدیران دستگاه های مشارکت کننده در برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (10 خرداد ماه) در آئین تجلیل از دست اندرکاران نماز عید سعیدفطر که به همت ستاد نماز جمعه یاسوج برگزار شد ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار کرد: اجتماع باشکوه نماز جمعه و عید فطر قدرت اسلام، انقلاب و کشور بوده و حکایت از انسجام و وحدت مردم در جامعه اسلامی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: وقتی شعار تفرقه افکنانه سر داده می‌شود، اجتماع مخربی شکل گیرد، دشمن تبلیغات گسترده راه انداخته و موج سواری خود را خواهد داشت و در این راستا تلاش می کنند تا کشور را تضعیف و مردم را از حضور در صحنه ها ناامید کنند.

وی خاطرنشان کرد: ولی وقتی اجتماعی ملی و مذهبی شکل می گیرد، بسیاری از توطئه ها و تبلیغات دشمن خنثی خواهد شد و دشمن نمی تواند از خلأها استفاده کند.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر این که برگزاری اجتماعات به مردم وحدت، انسجام و روحیه می دهد و دشمنان را از نقشه های شوم آن ها مایوس می کند، افزود: اجتماعات دینی و اسلامی همچون نماز جمعه یک سرمایه بوده که علاوه بر آگاه سازی مردم، برای نظام و ملت ما قدرت آفرین و امید بخش خواهد بود.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اجتماعات گسترده‌ای برگزار می شود که برای دشمنان سخت و سنگین و برای دوستداران انقلاب و نظام امیدآفرین و مانند نفس، روح و قدرت است.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید تاثیر مثبت اجتماعات را درک کنیم، گفت: وظیفه هر مسلمانی در جامعه اسلامی حفظ ارزش های دینی، ملی و اسلامی بوده و همه ما وظیفه داریم در این راستا گام برداریم.

 

***حجت الاسلام و المسلمین «معین الدین دهقان» نیز در این نشست، گفت: به منظور برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر، نشست هایی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تمجید از فعالیت دستگاه های مشارکت کننده در برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر امسال، اظهار کرد: باید شکرگزار خداوند باشیم که در جامعه اسلامی زندگی می کنیم که در راس آن ولایت فقیه قرار گرفته است.

وی بر ولایت پذیری مسئولان تاکید کرد و فعالیت های ستاد نماز جمعه یاسوج در راستای برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر امسال با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها را ستود.

 

***حجت الاسلام «امیر مردانی» نیز در این نشست ضمن تبریک پیشاپیش میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، گفت: دستگاه های مختلف در زمینه برگزاری مطلوب نماز عید سعید فطر امسال همکاری ارزشمندی داشتند.

رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های ۶ ماهه حضور خود در ستاد نماز جمعه، افزود: برگزاری همایش جوانان حسنی (با حضور ۴۵۰ نفر) و با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه با هدف بررسی مشکلات جوانان، برگزاری متفاوت برنامه های لیالی قدر و پیش بینی مهد کودک و برنامه های متنوع فرهنگی را از جمله برنامه ها و فعالیت های ستاد نماز جمعه یاسوج است.

وی پخت و توزیع حدود هزار و ۲۰۰ پرس غذا در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و همچنین توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان را از دیگر فعالیت های ستاد نماز جمعه خواند و ادامه داد: در این مدت برنامه سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران نیز در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شد.

حجت الاسلام مردانی برگزاری مطلوب نماز عید سعید فطر با مشارکت دستگاه های مربوطه را از دیگر فعالیت ها دانست و گفت: برگزاری دعای ندبه و زیارت عاشورا به نیت هر یک از شهدا، پاسخگویی به شبهات و برپایی میز پاسخگویی ادارات در ماه مبارک رمضان نیز انجام گرفت.

رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج پاسخگویی به شبهات، راه اندازی مشاوره حقوقی، تشکیل حلقه های صالحین و پیش‌بینی مهد آدینه یا مهد کودک را از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های این ستاد در طول ۶ ماهه گذشته برشمرد.

وی خاطرنشان کرد : برنامه هایی که اجرا شد توسط نوجوانان و جوانان با برگزاری نشست های مختلف حضور پررنگ خود را به نمایش گذاشتند.

گفتنی است در این آئین که به همت ستاد نماز جمعه یاسوج برگزار شد، از مدیران دستگاه های مشارکت کننده در برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر امسال با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 1181154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha