کسی به هشدارهای کارشناسی در مورد متروپل توجه نکرده بود/ از محاکم قضایی انتظار داریم با اشخاص متخلف برخورد جدی داشته باشند

هاشم‌پور با اشاره به حادثه ریزش متروپل گفت: بخش عمده این حادثه غمبار به دلیل فسادهای اداری و مالی بوده و با وجود هشدارهای کارشناسان در مورد احداث طبقات مازاد و غیرمجاز و تذکرات در مورد ناایمن بودن سازه ساختمان متروپل، اقدام موثری انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی مدد هاشم‌پور» در پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر اهواز، با تسلیت به مناسبت جان باختن شماری از شهروندان هم‌استانی در حادثه متروپل اظهار کرد: از محاکم قضایی انتظار داریم به منظور اجرای عدالت با اشخاص و دستگاه‌های متخلفی که در این سانحه نقش داشتند، برخورد جدی داشته باشند.

 

رئیس کمیسون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز افزود: بخش عمده این حادثه غمبار به دلیل فسادهای اداری و مالی بوده و با وجود هشدارهای کارشناسان در مورد احداث طبقات مازاد و غیرمجاز و تذکرات در مورد ناایمن بودن سازه ساختمان متروپل، اقدام موثری انجام نشد و این اتفاق ناگوار رخ داد.

 

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود شهردار اهواز دستور شناسایی و تعیین تکلیف همه ساختمان‌های ناایمن اهواز را بدهد و ایمن‌سازی، تخلیه یا تخریب انجام شود تا چنین حوادث دلخراشی رخ ندهد.

 

عضو شورای شهر اهواز به بررسی بودجه شهرداری اهواز پرداخت و بیان کرد: پس از صرف ۱۸۰ ساعت زمان، بودجه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی مصوب شد که شهرداری باید به طور میانگین مبلغ ۵۴۱ میلیارد تومان درآمد جهت محقق شدن بودجه کسب کند.

 

وی به مهمترین شیوه‌های دستیابی و کسب بودجه اشاره کرد و یاد آور شد: ممیزی عمومی املاک و اراضی شهری هر پنج سال یکبار، تعیین تکلیف املاک شهرداری که تحت اختیار افراد حقیقی یا حقوقی است، اهتمام ویژه به ایجاد ارزش افزوده از طریق تغییر در وضعیت اراضی و املاک از طریق مشارکت با بخش خصوصی، به روزرسانی درآمدهای حاصل از اجاره املاک از جمله تعیین تکلیف وضعیت بازار مرو و سایر بازارچه‌های شهرداری و تعیین تکلیف اختلافات شهرداری با شرکت‌ها از مهم‌ترین راه‌های کسب درآمد جهت تحقق بودجه است.

 

کد خبر 1181163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha