۱۳ متهم پرونده ساختمان متروپل آبادان دستگیر شدند

خلیلیان از دستگیری ۱۳ متهم پرونده ریزش ساختمان متروپل آبادان خبر داد و گفت: مراحل اولیه این پرونده در حال اجراست و اکنون متهمان مورد بازجویی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «صادق خلیلیان» شامگاه (سه‌شنبه ١٠ خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرداخت خسارت به کسانی که در حادثه متروپل جان و مال خود را از دست دادن از اموال مالک ساختمان و بخشی نیز توسط بیمه پرداخت می‌شود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه تمامی حساب‌های مالی مالک ساختمان متروپل مسدود شده تا برای پرداخت به خسارت دیدگان تعیین تکلیف شود افزود: ۲۰ تا ۳۰ درصد ساختمان متروپل توسط شهروندان خریداری شده که باید تعیین تکلیف شوند.

 

وی تصریح کرد: همچنین تمامی اموال و املاک، مالک ساختمان متروپل نیز در اختیار دادستان قرار گرفت تا پس از بررسی میزان خسارات به خسارت دیدگان داده شود.

 

خلیلیان اضافه کرد: همچنین منازل و مغازه های اطراف این ساختمان که دچار خسارت شدند نیز مورد جبران خسارت قرار خواهند گرفت و همه حق و حقوق کارگرانی که در این پروژه و سایر پروژه‌های مالک ساختمان متروپل مشغول به کار بودند از محل حساب و اموال وی پرداخت خواهد شد.

 

وی از دستگیری ۱۳ متهم این حادثه خبر داد و تاکید کرد: اکنون پرونده این ساختمان در مراحل اولیه قرار دارد و متهمان در حال بازجویی هستند که در میان آنها سه شهردار، شهردار منطقه یک آبادان، ناظران ساختمان و نفراتی از نظام مهندسی دستگیر شدند.

 

استاندار خوزستان به نقش برخی از مقامات این استان طی سال های ۹۵ تا نیمه اول ۱۴۰۰ در این پرونده اشاره کرد و ادامه داد: کسانی که حتی در افتتاحیه ساختمان حضور داشتند مورد تحقیق قرار گرفتند.

 

وی یاد آور شد: برای جلوگیری از فاجعه دیگر تمامی ساختمان‌های دیگری که توسط هلدینگ عبدالباقی در استان خوزستان ساخته شده مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

 

کد خبر 1181231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha