همایش تبیین  اندیشه های امام خمینی «ره» از تداوم تا تحقق در ایلام برگزار شد

همایش اندیشه های امام خمینی«ره» از تداوم تا تحقق ویژه بانوان به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کانون کوثر شهر ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، در آستانه سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی «ره» همایش اندیشه های امام خمینی  «ره» از تحقق تا تداوم با حضور  « منصور محبی» معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام « علی چراغی پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در کانون کوثر شهر ایلام برگزار شد.

 

 در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن ارتحال  امام خمینی  «ره» و قیام 15 خرداد اظهار کرد : همزمان با این ایام ویژه برنامه های مختلفی در سطح استان پیش  بینی شده است که از امروز با برگزاری این همایش در استان آغاز خواهند شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام برگزاری محافل انس با قرآن، طرح تلاوت نور و اهدا ثواب آن به روح پرفتوح امام راحل  «ره» برگزاری مسابقه از وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل، برگزاری نشست های بصیرتی و توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی از جمله برنامه های کانون های فهما استان با هدف تبیین اندیشه ها امام خمینی  «ره» عنوان کرد.

 

در ادامه این همایش حجت الاسلام و المسلمین ساجدی با اشاره به بعد رفتاری  سخنان و توصیه های امام خمینی (ره) از ایشان به عنوان  عالمی حدیث شناس انسانی نمونه که  به خود شناسی کامل رسیده بودند یاد کردند.

 

وی با بیان  اینکه علما زیادی در جهان بودند که  در حال حاضر هیچ نام و نشانی از آنها وجود ندارد  رمز ماندگاری نهضت امام خمینی  «ره»  خدا شناسی، جاذبه در کلام به واسطه خدا شناسی و مقاومت در اعتقاد  دانستند و افزود : امام خمینی اسلام را پذیرفت دشمن را شناخت و در مقابل دشمن مقاومت نمود

 

 حجت الاسلام ساجدی تصریح کرد : امام خمینی ما رو بیدار کرد که عالم باشیم   و در کنار عالم بودن عاقل باشیم

 

وی در پایان با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم  راه و روش امام حرف و بیان امام گسترش دهیم و به نسل آینده منتقل نماییم خاطر نشان کرد :  شعار استقلال ازادی جمهوری اسلامی  را هدف نظام انقلاب اسلامی و حرف امامین این انقلاب است که بایستی برای استمرار آن و تا رسیدن این انقلاب به دست صاحب اصلی از آن محافظت نماییم.

 

 

کد خبر 1181235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha