فتوحی گفت: خوزستان یکی از استان‌هایی است که ۴٢ درصد درآمد کشور را به خود اختصاص داده و توقع داریم که این استان به عنوان پایلوت کارآفرینی و امور بانوان انتخاب شود تا اثرگذاری مناسبی را در کشور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آقارضا فتوحی» شامگاه (سه‌شنبه ۱۰ خرداد) در نشست مدیرکل زنان و خانواده وزارت کشور با بانوان کارآفرین استان اظهار کرد: کارآفرینان نقش اساسی در اقتصاد کشور دارند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: ۵٠ درصد جامعه را بانوان تشکیل می دهند که می‌توان از این پتانسیل قوی و ارزشمند جهت توسعه کشور و استان استفاده کنیم.

 

وی با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی بخش‌ها برای توسعه استان تصریح کرد: بانوان می‌توانند در اشتغالزایی و اقتصاد استان نقش آفرینی کنند و ارزش افزوده‌ای را برای استان به ارمغان آورند.

 

فتوحی بیان کرد: دولت جمهوری اسلامی به دنبال قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری، تسهیلات مشاغل خانگی، تسهیلات بند (پ) تبصره ١۶ قانون کمیته امداد امام خمینی (ره) و تسهیلات بند (پ) تبصره ١۶ بودجه در سازمان‌های بهزیستی است.

 

وی با اشاره به اینکه در همین راستا رقمی بالغ بر ٣٩ درصد از این اعتبارات به بانوان کارآفرین واگذار شده است تصریح کرد: تلاش می‌شود که به اثرگذاری مناسبی از نظر اقتصادی در جامعه روستایی عشایری، حاشیه شهرها و درون شهرها برسیم.

 

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان ابراز کرد: نرخ پایین سود تسهیلات از منابع کمیته امداد و بهزیستی سبب می‌شود که تسهیلات دیگری که به بانوان اختصاص پیدا می‌کند، جذاب نباشد و بانوان گرایشی به این سو نداشته باشند.

 

وی اذعان کرد: خوزستان یکی از استان‌هایی است که ۴٢ درصد درآمد کشور را به خود اختصاص داده و توقع داریم که این استان به عنوان پایلوت کارآفرینی و امور بانوان انتخاب شود تا اثرگذاری مناسبی را در کشور داشته باشد.

 

فتوحی با اشاره به اینکه دولت استان‌ها را موظف کرده تا نسبت به خرید تولیدات صنایع کوچک و محصولاتی که توسط خانم‌ها تولید می‌شود، اقدام کنند ادامه داد: تمامی این محصولات از جمله انواع پوشاک، بافتنی، حصیر و یا انواع خوردنی‌ها از جمله سبزیجات بسته بندی شده، ترشیجات و سایر محصولات در فروشگاه‌های بزرگ مثل اتکا، رفاه، کوروش و . خریداری شده و این فروشگاه‌ها به عنوان نمایندگان فروش در نظر گرفته شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: طبق مصوبات استانی اولویت خرید، فروش، استعلام و … با درون استان است و در صورت کمبود از محصولات خارج خوزستان استفاده می‌شود.

 

معاون استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه بحث آموزش زنان از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مورد نیاز در اولویت کاری این معاونت قرار دارد عنوان کرد: سایر نیازهای زنان شاغل سرپرست خانوار، بدسرپرست و کارآفرین از جمله مکان مناسب، پرداخت تسهیلات، دریافت مجوزها بصورت ویژه پیگیری خواهد شد.

 

وی با استقبال از پیشنهاد راه‌اندازی بخشی در شهرک صنعتی جهت اختصاص تولیدی‌های پوشاک به منظور یکپارچگی بیشتر یاد آور شد: حتما با شرکت شهرک‌ها هماهنگی‌های لازم در خصوص اختصاص زمین مناسب صورت خواهد گرفت تا هر چه زودتر این طرح به مرحله اجرا برسد.

 

کد خبر 1181237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha