زیست عفیفانه اجازه عادی‌سازی ناهنجاری‌ها را به دشمن نمی‌دهند

​ثقتی ضمن اشاره به نقشه دشمن برای عادی سازی ناهنجاری‌ها در سواحل گفت: مردم با پاسداشت زیست عفیفانه اجازه عادی‌سازی ناهنجاری‌ها را به دشمن نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌رضا ثقتی» شامگاه سه‌شنبه (۱۰خرداد) در جشنواره تقویت باورهای مذهبی مردمی غرب گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم گفتمان فرهنگی را در اولویت خود قرار داده است اظهارکرد: این گفتمان فرهنگی بر چند اصل استوار شده و محور آن هم بحث مردم محوری و عدالت محوری برای تولید آثار فرهنگی و هنری است که نمونه و مصداق آن را در همین رویداد می‌توانیم مشاهده می‌کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزاری بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان گیلان با پیشرانی اهالی فرهنگ و هنر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این اتحاد و همدلی که در بحث تقویت باورهای مذهبی مردمی است مورد استقبال همه ماست و آنهایی که به دنبال زمین زدن و‌ خدشه وارد ساختن قدرت و اعتبار جمهوری اسلامی ایران هستند از این امر خوشحال نیستند و برای برهم زدن این وقاق و همدلی تلاش می‌کنند.

 

وی ادامه داد: دشمن از طریق ابزار رسانه‌ای خود به جوان ایرانی انتقال می‌دهد که او در این تاریخ و کشور سهمی ندارد و به نوعی هویت زدایی و اعتمادزدایی را انجام می‌دهد و بیان می‌کند که جوانان امروز ما دین ستیز بوده و بدین سبب دین و دیانت و فرهنگ را در برابر اندیشه‌های جوانان ما علم می‌کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه جوانان همچنان پاسدار نظام هستند و در رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و اسلامی نظام حضور دارند افزود: سرود فاخر و کار هنری سلام فرمانده مصداق بارز این امر است که با حضور خود جوانان تهیه و اجرا شد و بر نقشه‌های دشمن خط بطلان کشید.

 

ثقتی با تاکید بر اینکه جوانان همیشه نسبت به زیست عفیفانه و ارزش‌های اسلام و انقلاب وفادار و پاسدار بوده‌اند ابراز داشت: عادی سازی برخی از ناهنجاری‌ها در سواحل توطئه‌ دیگر دشمن است که برای آن به شدت برنامه‌ریزی می‌کند.

 

وی رضوانشهر را شهری که از موهبت ساحل برخوردار است خواند و گفت: دشمن پس از عادی سازی ناهنجاری‌ها در سواحل سعی می‌کند همان ناهنجاری‌ها را به سمت شهرها و محلات هدایت کند اما مردم با پاسداشت زیست عفیفانه همیشه در میدان هستند و اجازه این کار را به دشمن نمی‌دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اضافه کرد: برای تقویت باورهای دینی حتما لازم نیست مناسک و برنامه‌ای را اجرا کنیم در حالیکه اگر هر کدام از مردم و کارگزارانی که در جایگاهی هستند به رسالت خود به درستی عمل کنند همین کار باعث تقویت باورهای مذهبی می‌شود زیرا در این عصر همه به دنبال عمل هستند.

 

ثقتی با بیان اینکه عنوان شهر بهشت برازنده شهر رضوانشهر است اذعان کرد:‌ امسال هفته فرهنگ و هنر رضوانشهر و تجلیل از فرهیختگانش را بر مبنای یک رویداد تاریخی نامگذاری کرده و برگزار می‌کنیم تا در آن هفته تمام ظرفیت‌های این شهر به نمایش گذاشته شود.

 

وی یادآور شد: قرار است شهر رضوانشهر به یک هنر آراسته و همان هنر به پایتخت هنر رضوانشهر تبدیل شود سپس رویداد و برنامه‌های آن را به صورت شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: خوشحال هستم که در خدمت اهالی شریف رضوانشهر بودم و همواره به هنر و سابقه تاریخی این خطه پرارزش که مملو از بزرگان و مفاخر است، افتخار می‌کنیم.

کد خبر 1181256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha