جشن روز دختر در کانون فرهنگی هنری الهادی(ع) سرخه برگزار شد

جشن ميلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر همزمان با آغاز دهه کرامت با حضور دختران کانون فرهنگي هنري الهادي(ع) سرخه برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام «سید علی موسوی» در مراسم گرامیداشت روز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در کانون فرهنگی هنری الهادی(ع) سرخه ضمن تبریک آغاز دهه کرامت،بیان کرد: دهه کرامت فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ رضوی و سیره فاطمه معصومه (س) در جامعه است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) را از آن جهت کریمه اهل‌بیت می‌خوانند که صاحب فضیلت و کرامت در علم، دانش، پاکی و عصمت بوده و بخشش و کرم او زبانزد بوده است.

 

وی با تأکید براینکه  روز ولادت حضرت معصومه(س) به درستی روز دختر نامگذاری شده است  ادامه داد: دختران ایران اسلامی باید شکرگزار وجود شخصیتی همچون حضرت فاطمه معصومه(س)بعنوان یک الگوی دختران است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه حرم حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم یک ظرفیت بزرگ برای ایرانیان است،گفت: دهه كرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) همچنين فرصت مناسبي براي بررسي جايگاه والاي زن در اسلام به شمار مي رود و بايد زندگي حضرت معصومه (س) به عنوان بانويي نمونه و الگو مورد بررسي و تحليل قرار گيرد و زندگي موفق ايشان به عنوان الگوي همه دختران و زنان جامعه ما قرار گيرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به كرامت و حرمتي كه دين اسلام براي زن و دختر قائل شده است،اشاره كرد و افزود: رفتار كريمانه پيامبر اسلام (ص) با دخترشان، حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه‌اي از احترام و كرامت ديني به جايگاه زنان و دختران است.

 

وي با بيان اينكه پيامبر (ص) همواره دست دختر خود را مي‌بوسيدند،اضافه كرد: ايشان در عصري اين كار را انجام مي‌دادند كه برخي‌ها دختر را مايع ننگ خود مي‌دانستند و آن‌ها را زنده به گور مي‌كردند و امروز بايد تلاش كنيم تا آن رفتار كريمانه و توامان با كرامت با دختران را بيش از هر زماني تبيين و تشريح كنيم.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه به برگزاری طرح های مختلف قرآنی در شهرستان های سمنان،مهدیشهر و سرخه اشاره کرد و افزود: کانون های مساجد اسن شهرستان ها از این ظرفیت ایجاد شده برای تربیت قاری و برگزاری مسابقات قرآنی بچه های مسجد و همچنین شناسایی استعداد های قرآنی به محو مطلوب بهره مند شوند.

 

در این مراسم که با حضور حجت الله کرمانی،فرماندار شهرستان سرخه و علی فیض،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخه برگزار شد از تعدادی از دختران کانونی تجلیل بعمل آمد.

 

کد خبر 1181300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha