همایش علمی «امام حسین(ع) در اندیشه مسیحی» در کربلا

مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا همایش علمی «امام حسین(ع) در اندیشه مسیحی» را با حضور «دکتر کریس هویر» برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا با هماهنگی مرکز بین المللی رسانه در آستان مقدس حسینی همایش علمی را با عنوان «امام حسین(ع) در اندیشه مسیحی» و با حضور «دکتر کریس هویر» برگزار کرد.

استاد عبدالامیر قریشی، مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا گقت: به منظور اصلاح چهره اسلام در غرب، تصمیم گرفتیم میزبان برخی از پژوهشگران خارجی به منظور معرفی واقعیت دین اسلام از  طریق بررسی میدانی و تجهیزشان با کتاب ها و منابعی که درباره واقعیت اسلام است، باشیم.

 

قریشی افزود: اسلام امروز با یک جنگ کورکورانه  و تلاش های متعدد برای ضربه زدن به فرهنگ آن مواجه است. باید برای مقابله با برنامه های هدفمند به منظور ضربه زدن به تمدن و فرهنگ اسلامی تلاش کرد.

وی ادامه داد: ما تلاش کردیم تا کتاب دکتر کریس، پژوهشگر انگلیسی به زبان عربی و انتشار آن در کتابخانه مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا انجام شود. این مرکز سرشار از کتاب ها، پایان نامه ها و رساله های ترجمه شده درباره دین اسلام و پیام آسمانی و واقعیت اهل بیت(ع) است.

 

از سوی دیگر، «حیدر المنکوشی»  مدیر مرکز بین المللی رسانه با هماهنکی مرکز بین المللی رسانه میزبان دکتر کریس هویر، پژوهشگر و  شرق شناس انگلیسی بوده است که تألیفاتی در زمینه اهل بیت(ع) دارد. هماهنگی و همکاری با مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا به منظور برپایی همایش ها و نشست های مهم انجام شد.

کد خبر 1181317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha