اصلاح ساختار یارانه‌ها جلوی قاچاق کالاهای اساسی را می‌گیرد/ طرح اقتصادی دولت نتایج خوبی در پی دارد

چوپانی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای انجام جراحی اقتصادی آبرویش را گذاشته است، گفت: اجرای این طرح جلوی قاچاق کالاهای اساسی را به کشورهای همسایه می‌گیرد.

«علی محمد چوپانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان  اظهار کرد: اجرای طرح جدید اقتصادی دولت و اصلاح ساختار پرداخت یارانه ها، کاری است که باید در دولت های قبل انجام می شد اما این اتفاق نیفتاد.

 

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: دولت سیزدهم در این زمینه شجاعت به خرج داده و آبرویش را گذاشته است. در نهایت از اجرای این طرح مردم منتفع خواهند شد و اجرای آن نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

 

وی افزود: حذف ارز ترجیحی جلوی رانت ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی را گرفته است چرا که اختلاف قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز نیمایی فساد گسترده ای را در اقتصاد کشورمان ایجاد کرده بود.

 

چوپانی بیان کرد: یکی از پیامدهای ارز ۴۲۰۰ تومانی این بود که دولت مجبور بود سالانه ۳ تا ۴ میلیارد دلار بیشتر کالای اساسی وارد کشور کند چرا که بخشی از این ارز اصلا برای واردات کالاهای اساسی اختصاص پیدا نمی‌کرد.

 

وی ادامه داد: در زمانی که در کشور ما ارز ۴۲۰۰ برای واردات کالاهای اساسی داده می‌شد قیمت کالاهای اساسی در کشورهای همسایه براساس ارز آزاد بود و قاچاق این کالا از داخل به کشورهای همسایه توجیه اقتصادی داشت. اما اجرای طرح توانسته جلوی قاچدق کالاهای اساسی را بگیرد.

 

رئیس اتاق بازرگانی گرگان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح همچنین سبب صرفه جویی در مقیاس ملی شده و واردات کالاهای اساسی را ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار کاهش می دهد.

 

کد خبر 1181338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha