کشف انبار احتکار کالاهای اساسی در قزوین

حسن پور گفت: با گزارش های مردمی انبار احتکار کالاهای اساسی در قزوین شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان قزوین، «علیرضا حسن پور» بیان کرد: درروزهای گذشته  به دنبال دریافت گزارش های مردمی مبنی بر احتکار کالاهای اساسی در انبار یک بنکداری در قزوین، گشت سیار این اداره کل  به محل اعزام شد و مقادیر قابل توجهی روغن خوراکی، قند وشکر و ماکارانی در محل کشف و پرونده ای برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین ادامه داد: در بررسی‌های به عمل آمده با قید فوریت تخلف واحد صنفی در احتکار به قصد گرانفروشی محرز و در نهایت به الزام به عرضه و پرداخت جریمه در حدود  یک میلیارد و700 میلیون ریالی در حق دولت محکوم شد.

 

وی عنوان کرد: طی یک گشت مشترک در  آبیک درحدود 5 تن روغن خوراکی کشف شد و پس از رسیدگی بزه انتسابی احراز شده، متهم علاوه بر الزام به عرضه، به جزای نقدی 2میلیارد و 200  میلیون ریالی محکوم شد.

 

حسن پور اعلام کرد: اقلام احتکار شده با تشخیص قرارگاه امنیت اقتصادی استان در مراکز تعیین شده به عرضه خواهند رسید.

 

وی توضیح داد: بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی سران قوا اختیارات ویژه ‌ای به سازمان تعزیرات حکومتی داده شد که از جمله آن می ‌توان به افزایش مبالغ جرائم و جزای نقدی محتکران متناسب با ارزش روز اجناس احتکار شده علاوه بر ضبط اجناس احتکاری اشاره کرد و همچنین پلمب واحد صنفی متخلف و نصب بنر قبل از صدور حکم در بازرسی های مشترک اداره کل تعزیرات امکان ‌پذیر است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین یادآور شد: اکنون به موجب این مصوبه، گشت‌ های مشترک می‌توانند در صورت مشاهده یکی از تخلفات صنفی مانند عرضه خارج از شبکه، احتکار، گرانفروشی وغیره به پلمب واحد صنفی و نصب بنر اقدام و با اجرای مصوبه اخیر، مشکل بازدارنده نبودن مجازات‌ها تا حدود زیادی حل شده است.

کد خبر 1181375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha