تکرار تجربه‌های موفق نظام، نیازمند محوریت یافتن مساجد است

کاویانی تاکید کرد: مساجد باید در همه زمینه‌ها محوریت پیدا کنند و مرکز اصلی اجرای برنامه‌ها باشند تا بتوانیم تجربه موفق نظام در دوره نهضت امام و مردم و پس از آن دفاع مقدس را تکرار کنیم.

«مسعود کاویانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه وقتی درباره نقش مساجد در حوزه های مختلف همچون جهاد تبیین صحبت می شود، ابتدا باید باور مسئولان نسبت به مساجد بررسی شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی در کشور این است که برخی از مدیران و مسئولان، نقش و کارکردهای مساجد را جدی نمی گیرند.

 

مدیر رادیو معارف افزود: چون برخی از مسئولان نقش مسجد را در برنامه ریزی های کشور در اولویت نمی بینند و بعضاً نگاه رده‌دومی به آن دارند، نمی توان درباره نقش مساجد در زمینه های مختلف بحث و ارائه نظر داشت.

 

وی اضافه کرد: ابتدا همه باید در عمل، باور خود نسبت به نقش و تاثیرگذاری و اهمیت مساجد را نشان دهند، سپس از مدیران و مسئولان در این زمینه مطالبه گری شود.

 

کاویانی در ادامه تاکید کرد: مساجد باید در همه زمینه ها محوریت پیدا کنند و مرکز اصلی اجرای برنامه ها باشند تا بتوانیم تجربه موفق نظام در دوره نهضت امام و مردم و پس از آن دفاع مقدس را تکرار کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مساجد در زمینه جهاد تبیین نیز می توانند اقدامات موثری انجام دهند و منشا تحول باشند. البته این موضوع در صورتی محقق می شود که همه تاثیرگذاران در صحنه مساجد، نگاه جهادی به موضوع تبیین و روشن گری و بصیرت افزایی داشته باشند.

کد خبر 1181392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha