برگزاری جشن «ماه دخت» در همدان / حجاب و عفاف عاملی در جهت حفظ جایگاه دختران

حجت الاسلام نظیری گفت: همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز ملی دختر جشن دخترانه «ماه دخت» ویژه دختران ۱۲ تا ۳۵ سال در سطح استان همدان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام «محمدهادی نظیری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در همدان با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) از جایگاه والای دختر در سوره کوثر یاد کرد و حجاب و عفاف را عامل مهمی برای حفظ جایگاه دختر در جامعه دانست.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه تبلیغات مسموم و تهاجم فرهنگی گسترده‌ای که با هدف نابودی باورهای دینی و فرهنگی از سوی دشمنان صورت می‌گیرد و منجر به ایجاد گسل فرهنگی بین نسلی شده است، افزود:  شرایط موجود جامعه با تکیه بر آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت (ع)  نیازمند فرهنگ سازی است.

 

وی با اشاره به برگزاری جشن های "ماه دخت" در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سطح استان همدان اظهار داشت: مراسم مولودیه خوانی و سخنرانی در زمینه آموزش مهارت های زندگی به دختران در این آیین پیش بینی شده است.

 

حجت‌الاسلام نظیری افزود: همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز ملی دختر جشن دخترانه «ماه دخت» ویژه دختران ۱۲ تا ۳۵ سال در سطح استان همدان برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جشن دخترانه ماه دخت در شهر همدان ساعت ۱۵ تا ۱۸ روز پنجشنبه ۱۲ خردادماه در باشگاه معلمان این شهر با اجرای مسابقه و قرعه کشی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، یکی از مهمترین نیازها در شرایط فعلی جامعه با توجه به افزایش روز افزون انواع خشونت‌ها را فرهنگسازی برشمرد.

 

اول تا دهم ماه ذی‌القعده که با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و به ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت امام رضا (ع) برادر گرامی حضرت معصومه ختم می‌شود، «دهه کرامت» نامگذاری شده است.

 

 

کد خبر 1181393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha