برگزاری بیش از ۳۵ نمایشگاه در سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی یزد

قافی با اشاره به برنامه های اجرایی نمایشگاه های بین المللی یزد گفت: بیش از ۳۵ نمایشگاه در سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی یزد برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احمد قافی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی یزد در نست خبری به مناسبت روز جهانی صنعت نمایشگاه ها گفت: نمایشگاه ها می توانند نقش خوبی در توسعه اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی در استان ها به صورت ملی و فراملی داشته باشند.

 

وی افزود: با توجه به دیدگاه هایی که مسئولان استان به نمایشگاه داشتند یکی از پروژه های دولتی توجه ویژه به نمایشگاه قرار گرفت و مشکلات را به اندازه ای حل کردند.

 

قافی ادامه داد: پس از کرونا و با شروع نمایشگاه ها شاهد استقبال خوبی از سوی مردم به نمایشگاه ها بودیم که همین امر باعث قرار گرفتن این بحث در اولویت های توسعه ای استان بود.

 

وی گفت: نمایشگاه ها در دو بخش تخصصی و عرضه مستقیم برگزار می شود که در بخش تخصصی شرکت های تولیدی و خدمات دهنده حضور پیدا می کنند و در بخ وم نیز نیازمندی های مردم به صورت مستقیم صورت می گیرد.

 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی یزد ادامه داد: امسال حدود 40 رویداد نمایشگاهی پیشبینی می شود که در استان برگزار شود.

 

قافی بیان کرد: هر تحولی نیاز به گریز از روزمرگی و برنامه و جهادی کار کردن است و بر همین اساس نیز هیات مدیره با استفاده از مشاوره های بین المللی طرح جامعی تهیه شد و نیازها، پتانسیل ها و ظرفیت های استان نسبت به کشور سنجیده شد.

 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما طول کشیدن اخذ مجوزها در بخش های دولت بود که در فاز اول 12 هزار متر فضا نمایشگاهی در قالب 3 سالن و یک بخش نیز انبار، فضاها خدماتی برای نیاز نمایشگاه ها طراحی شد.

 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی یزد گفت: در راستای توسعه کمی نیز از ابتدا بر اساس برنامه سازمان سمت طرح ها و برنامه هایی در نظر گرفته شده است و در کنار آن نیز برنامه های کیفی در نظر گرفته شده است.

 

قافی بیان کرد: 56 هکتار زمین و رینگ فضای سبز با عرض 50 متری دیده شده است که 16 تا 18 هکتار شامل فضای تفریحی، ورزشی و مکانی برای پیاده روی و دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: در این بخش 11 باغ تفریحی نیز در نظر گرفته شده است که برای خانواده ها جهت تفریح در نظر گرفته شده است.

 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی یزد بیان کرد: برنامه طرح جامع فضای ما هشت ساله است.

 

قافی گفت: زیرساخت های یزد برای نمایشگاه بین المللی ضعیف است که هواپیما و هتل ها از جمله این زیرساخت ها است که در نمایشگاه صنایع دستی و نساجی شاهد این امر بودیم.

 

وی بیان کرد: برنامه های جانبی نیز پیشبینی شده متناسب با هر نمایشگاهی برنامه های فرهنگی اجرا شود.

 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی یزد بیان کرد: حدود 250 تا 300 هزار نفر در سال قبل بازدید کننده از نمایشگاه ها داشتیم و امسال در یک نمایشاه نساجی تا 20 هزار نفر بازدید کردند.

کد خبر 1181487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha