اجرای تئاتر بچه های مسجد قوت می گیرد

بیگلریان از اجرای شش نمایش در همایش یادواره قیام عشاق در ۱۴ و ۱۵ خرداد خبر داد و گفت: واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان تهران چهار نمایشنامه با موضوع امام خمینی (ره) تولید کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نیما بیگلریان امروز چهارشنبه یازده خرداد در نشست یادواره هنری قیام عشاق که به مناسبت سالروز عروج ملکوتی حضرت امام (ره) و قیام 15 خرداد به همت حوزه هنری استان تهران در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد، گفت: همایش تئاتر خیابانی 15 خرداد برگزار می شد که اجراهای خوب و با قدرت و بسیار قابل توجه در مکان های مردمی مثل حرم مطهر امام (ره) و ایستگاه های مترو اجرا می شد. یک وقفه ای در این همایش افتاد تا اینکه حوزه هنری استان تهران بر آن شد که این برنامه را احیا کند.

 

کارشناس مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان تهران اظهار داشت: شهرستان های استان تهران یک فراخوان در سطح فراخوان های شهرستان دادند. گروه های نمایشی آثاری با موضوع امام (ره) ارایه کردند. واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان تهران نیز اقدام به تولید چهار نمایشنامه با موضوع امام خمینی (ره) کرد تا در اختیار گروه های نمایشی قرار گیرد. 14 اثر نمایشی تولید شد که به دبیرخانه سوگواره ارسال شد، داوری این آثار انجام شد و شش اثر برای اجرا در همایش یادواره قیام عشاق پذیرفته شد. 14 خرداد چهار نمایش در حرم مطهر امام (ره) اجرا می شود و 15 خرداد نیز در شهرستان پیشوا دو نمایش خیابانی اجرا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه اجرای برنامه تئاتر بچه های مسجد قوت بخشیده می شود، بیان کرد: واحد نمایشی حوزه هنری استان تهران در تمام شهرستان ها تصمیم دارد که به اجرای برنامه تئاتر بچه های مسجد توجه ویژه کند. این آثار تولید شده در طی سال باید در سطح شهرستان های استان تهران به اجرا درآید.

 

کارشناس مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان تهران خاطرنشان کرد: نمایش های خیابانی بر اساس طرح و ایده پیش می رود و گروه اجرایی بر اساس آن طرح نمایش را به اجرا در می آورند. با موضوع حساس و پر اهمیت 15 خرداد و همچنین امام فکر کردیم باید از قبل دیالوگ ها درست و بر اساس سندیت تاریخی باشد تا موضوعات به مخاطبان درست منتقل شود. بر این اساس از چهار عزیزی که نمایشنامه نویس موفق بودند، خواهش کردیم که برای ما تولید ایده و نمایشنامه داشته باشند. ندا ثابتی، عباس شیخ بابایی، پیام عزیزی و سینا دلشادی نمایشنام هایی به ما ارایه کردند.

کد خبر 1181495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha