دفاتر تسهیل گری برای مبارزه با اعتیاد متناسب با جمعیت فارس اقدام کنند

حسینی گفت: دفاتر تسهیل گری با شناسایی خانواده‌ های در معرض اعتیاد و خانواده ‌های آسیب دیده از اعتیاد و اقدامات آموزشی و فرهنگی و درمانی در پیشگیری، درمان و حمایت نقش موثری دارند و این اقدامات باید متناسب با جمعیت رو به رشد استان گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید موسی حسینی»، امروز (چهارشنبه 11 خرداد) در جمع مسئولان دفاتر تسهیل گری شیراز گفت: فعالیت سازمان های مردم نهاد و دفاتر تسهیلگری برای کاهش آسیب های اجتماعی باید با رشد جمعیت توسعه یابد.  

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: اعتیاد، تهدیدی برای عموم افراد جامعه و عامل بروز بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی است.

وی اضافه کرد: شعار «همه با هم نه به اعتیاد» نشان از آن است که همه افراد جامعه برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باید مشارکت کنند و شاهد  مشارکت جدی آحاد مردم و بخش ‌های دولتی و سازمان های مردم نهاد باشیم.

حسینی تاکید کرد: دفاتر تسهیلگری و استفاده از ظرفیت 153 سازمان مردم نهاد و 700 گروه اجتماع محور در پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد بسیار موثر است.

وی ادامه داد: دفاتر تسهیل گری با شناسایی خانواده‌ های در معرض اعتیاد و خانواده ‌های آسیب ‌دیده از اعتیاد و اقدامات آموزشی و فرهنگی و درمانی در پیشگیری، درمان و حمایت نقش موثری دارند و این اقدامات باید متناسب با جمعیت رو به رشد استان گسترش یابد.

حسینی تصریح کرد: آگاه ‌سازی نوجوانان، جوانان، والدین و افراد کلیدی محله و منطقه در مسائل فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در پیشگیری از این پدیده شوم نقش موثری دارد.

کد خبر 1181498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha