حضرت معصومه(س) الگویی بی بدیل برای دختران مسلمان است

حجت الاسلام فاطمی نسب،گفت: دختران جامعه بایستی با الگو قرار دادن سیره و روش زندگی حضرت معصومه(ع) در مواجه با مسائل پیرامون خود با درایت عمل کنند زیرا ایشان الگویی بی بدیل برای دختران مسلمان است.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر ،گفت: یکم‌ ذی القعده سال ۱۳۷ هجری، در خانه امام موسی کاظم (ع) دختری به نام فاطمه معصومه (س) پا به عرصه وجود نهاد و در فضایی آراسته به فضائل اخلاقی و تحت تعلیم و تربیت پدر و برادر گرامی شان امام رضا (ع) رشد کرد.

 

 

امام جمعه سرپل ذهاب  افزود:حضرت فاطمه معصومه _(س) از جهت شخصيت فردي و کمالات روحي در بين فرزندان موسي بن جعفر (ع)بعد از برادرش، علي بن موسی‌الرضا (ع) در والاترين رتبه جاي دارد.

 

 

وی خاطر نشان کرد:یكی از ویژگی های حضرت معصومه این است كه پس از حضرت فاطمه زهرا تنها بانوی بزرگواری است كه زیارت مأثور از معصوم (ع) دارد و این نشان دهندۀ شأن و منزلت والای این بانوی گران قدر اسلام است.

 

 

حجت الاسلام فاطمی نسب، تصریح کرد: او از موقعیت تالی معصوم برخوردار شد و اینگونه هشتمین پیشوای شیعیان آن حضرت را «معصومه» لقب داد. این بانوی پرهیزکار در مکتب اهل بیت (ع) درس کرامت و پاکدامنی آموخت و از علم و درایت سرشار شد و در ردیف زنان عالمه، محدثه و والامقام جهان اسلام قرار گرفت.

 

 

امام جمعه سرپل ذهاب اظهار کرد: حضرت معصومه(س) ماه تاباني است که از برج امامت طلوع كرده و در آ‎غوش امامت تربيت يافته و قنداقه امامت را نيز در دامن خود پرورش داده است. و همه نياكان او مشعلداران امامت، پرچمداران هدايت، اسوه‌هاي فضيلت و استوانه‌هاي ولايتند.

 

 

کد خبر 1181526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha