تداوم طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی در شهرستان شیراز

حقیقی گفت: تیم های نظارتی در بازار، نظارت بر مراکز تولید و توزیع عمده و فروشگاه های زنجیره ای در قالب طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی را در شهرستان شیراز به صورت مستمر به انجام می رسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول حقیقی»، امروز (چهارشنبه 11 خرداد) در جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار که در فرمانداری شیراز برگزار شد، گفت: عادلانه کردن یارانه ها در تحقق عدالت اجتماعی، حمایت از دهک‌ های پایین جامعه، مبارزه با فساد و رانت و اصلاح ساختار اقتصادی نقش موثری دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شیراز افزود: ایجاد هماهنگی، انسجام‌ بخشی و نظارت دقیق و سامان دهی اقلام مورد نیاز مردم ضروری است و برای اجرای بهتر طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه ها به همدلی، همراهی، پیگیری، جدیت و تلاش مضاعف همه مدیران دستگاه های اجرایی نیاز داریم.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی با تمامی ظرفیت های خود در در حوزه بازرسی از بازار برای اجرای بهتر و تحقق اهداف مردمی کردن یارانه ها باید تلاش کنند.

حقیقی تاکید کرد: تیم های نظارتی در بازار، نظارت بر مراکز تولید و توزیع عمده و فروشگاه های زنجیره ای در قالب طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی را در شهرستان شیراز به صورت مستمر به انجام می رسانند.

وی ادامه داد: در تامین هیچ یک از کالا‌ها کمبودی نداریم و ضمن نظارت بر قیمت‌ ها، شبکه توزیع کالا‌های اساسی همچون شکر، روغن، مرغ، تخم‌ مرغ، نان و سایر اقلام و رصد انبارها با هدف پیشگیری از احتکار احتمالی زیر ذره بین تیم های گشت مشترک نظارت بر تنظیم بازار شهرستان شیراز قرار دارد.

حقیقی اضافه کرد: برای اجرای بهتر این طرح باید اقناع سازی افکار عمومی و اتحادیه ها انجام شود و مردم در صورت مواجه شدن با کمبود مواد غذایی، عدم رعایت قیمت های مصوب و گران فروشی می توانند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

خاطر نشان می شود، در گشت ویژه  بازرسی اصناف به منظور کنترل و نظارت بر قیمت در هفته اول خرداد 12 هزار و 523 واحد صنفی، تولیدی و توزیعی، فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، نانوایی و ... در شهرستان شیراز بازرسی شده اند و به ۳۱۸ واحد متخلف اخطار کتبی داده شد و ۷۹۹ واحد متخلف نیز شناسایی و برای صدور رای به مراجع قضائی و اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند و پنج واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

کد خبر 1181547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha