اجرای طرح های آبخیزداری به منظور توسعه پایدار کشاورزی در خفر

رضایی کوچی گفت: با اجرای خط انتقال آب از سد «میرزای شیرزای» و طرح های آبخیزداری می توان کشاورزی شهرستان خفر را به شرایط گذشته اش بازگرداند.

«محمدرضا رضایی کوچی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به پیگیری های انجام شده برای تقویت بخش کشاورزی شهرستان خفر گفت: تامین آب کشاورزی از دغدغه های بهره برداران است که برای این منظور 2 طرح در دستور کار قرار دارد.

 

نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه بلند مدت، انتقال آب از سد «میرزای شیرازی» به خفر در برنامه بوده که مراحل پایانی احداث این سد در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح های آبخیزداری به منظور تقویت کشاورزی شهرستان خفر، عنوان کرد: اجرای طرح آبخیزداری در روستای «اسماعیل آباد» با تامین منابع آن در دستور کار است که اعتبار این پروژه در هفته آینده ابلاغ و مناقصه انتخاب پیمانکار نیز انجام می شود.

 

رضایی کوچی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح روستاهای پایین دست نیز منتفع می شوند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح های آبخیزداری وضعیت چاه های کشاورزی را تغذیه می کند.

 

وی همچنین با اشاره به عبور رودخانه «قره آغاج» از شهرستان خفر و لزوم اجرای طرح های آبخیزداری در مسیر رودخانه، گفت: با اجرای این طرح و مهار آب های ناشی از سیلاب در فصل زمستان می توان چاه های منطقه را تغذیه و به وضعیت کشاورزی را پایدار کرد.

 

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این طرح نیز امسال اجرایی می شود، گفت: با اجرای خط انتقال آب از سد «میرزای شیرزای» و طرح های آبخیزداری می توان خفر را به شرایط گذشته اش بازگرداند.

 

 

کد خبر 1181572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha